Partner serwisu
Komunikacja

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
28-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. KZN Bieżanów/Contrack

Podziel się ze znajomymi:

CONTRACK udowodnił, że zabudowa tramwajowego rozjazdu w przejeździe nie musi trwać tygodniami. To kolejny etap zbliżający do zabudowy kluczowych elementów nawierzchni tramwajowej w trybie weekendowym (72h).

– Choć technologia wciąż jest innowacją na rynku, realizacja w Mysłowicach potwierdza, że w przypadku prefabrykacji płyt tramwajowych CONTRACK możemy już mówić o ustandaryzowaniu i optymalizacji sposobu zabudowy. Mimo, że realizacja zakładała także wymianę dodatkowych elementów – kilkunastu prefabrykatów przejazdowych – prace przebiegły bardzo sprawnie. Zasadnicze prace torowe związane z zabudową prefabrykowanych płyt rozjazdowych oraz kompleksowy montaż rozjazdu w płytach prefabrykowanych zamknęliśmy w czasie poniżej stu godzin – mówi Grzegorz Leszczyński, prezes CONTRACK.

Realizacja w Mysłowicach obejmowała szerszy zakres prac niż sama zabudowa czterech wielkogabarytowych prefabrykowanych płyt rozjazdowych wykonanych w technologii CONTRACK. Dodatkowym zadaniem była wymiana kilkunastu standardowych płyt przejazdowych – taka kompleksowa usługa pozwoliła zminimalizować czas utrudnień drogowych w rejonie prowadzonych prac oraz uniknąć długotrwałych i uciążliwych dla mieszkańców zmian w organizacji ruchu.

Zadanie było wykonane w ramach robót dodatkowych związanych z modernizacją infrastruktury torowo-drogowej na całej linii tramwajowej nr 14. Do rozładunku i ułożenia 4 wielkogabarytowych prefabrykowanych płyt rozjazdowych CONTRACK wykorzystano hydrauliczny dźwig samochodowy o udźwigu 30 t, ze względu na brak możliwości zastosowania standardowego dźwigu samochodowego, którego zawiesia łańcuchowe kolidowałyby z liniami istniejącej trakcji tramwajowej. Sama operacja trwała niewiele ponad godzinę.

– W związku z łączeniem technologii i dodatkowym zakresem prac, początkowo szacowany czas wymiany nawierzchni na zabudowę z płytami prefabrykowanymi CONTRACK wynosił ok. 192 godziny. Ostatecznie, dzięki zastosowaniu standardów logistyczno- montażowych wypracowanych na wcześniejszych realizacjach, udało się wykonać zadanie szybciej o niemal połowę zakładanego czasu. Szlak tramwajowy w tym miejscu jest gotowy do wznowienia ruchu bezpośrednio po zabudowie – ze względu na pozostałe prace dotyczące całej inwestycji, przywrócenie ruchu tramwajowego nastąpi jednak w późniejszym czasie – mówi Szymon Sroka, Kierownik Kontraktu z KZN Rail.

Technologia CONTRACK powstała z finansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pn. Szybka Ścieżka. Do tej pory, dzięki efektywnie wykorzystanym funduszom publicznym, technologia CONTRACK przyspieszyła zabudowę kluczowych elementów infrastruktury tramwajowej w Bytomiu, Poznaniu, Rudzie Śląskiej i Mysłowicach (prefabrykowane płyty rozjazdowe) oraz w Krakowie (prefabrykowane płyty przejazdowe), odciążając tym samym mieszkańców z utrudnień ruchu wynikających z długotrwałych dotychczas prac modernizacyjnych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakie tramwaje zaproponowano Olsztynowi?

Komunikacja

Jakie tramwaje zaproponowano Olsztynowi?

Przemysław Farsewicz 27 sierpnia 2024

Helsinki otworzyły nową linię tramwajową nr 13

Komunikacja

Helsinki otworzyły nową linię tramwajową nr 13

Przemysław Farsewicz 24 sierpnia 2024

Kraków z pierwszym przejazdem w technologii CONTRACK

Komunikacja

Zobacz również:

Jakie tramwaje zaproponowano Olsztynowi?

Komunikacja

Jakie tramwaje zaproponowano Olsztynowi?

Przemysław Farsewicz 27 sierpnia 2024

Helsinki otworzyły nową linię tramwajową nr 13

Komunikacja

Helsinki otworzyły nową linię tramwajową nr 13

Przemysław Farsewicz 24 sierpnia 2024

Kraków z pierwszym przejazdem w technologii CONTRACK

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5