Są trzy oferty na wydłużenie tunelu pieszego na stacji w Słupsku. Najtańsza z nich opiewa na ponad 10 mln złotych - i ledwo mieści się w kosztorysie.
Na początku września PKP PLK
rozpisały przetarg na wydłużenie tunelu pieszego na stacji w Słupsku. Obiekt zostanie wydłużony o 27,4 m i przejdzie pod pięcioma torami, a światło przejścia wyniesie 10,5 m. Roboty nie obejmą starej części tunelu, która zostanie przebudowana dopiero w momencie modernizacji całej stacji. Dlatego też nowa część przejścia, która zgodnie z normami będzie bardziej zagłębiona (różnica ok. 1,75 m), zostanie połączona ze starym tunelem za pomocą tymczasowych rampy i schodów. Przekrój tego rozwiązania
publikowaliśmy tutaj.
Termin składania ofert mijał 7 października. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Co ciekawe, dwa dni przed otwarciem ofert, 5 października, PKP PLK opublikowała budżet na zadanie - opiewa na aż 10 824 000 złotych brutto. W postępowaniu złożono trzy oferty i tylko jedna z nich mieści się w kosztorysie - opiewa na 10 818 967,02 złotych. Złożyła ją firma Mosty Gdynia. Oferta spółki PPM-T, która należy do PKP PLK opiewała na 18,8 mln złotych, a spółka Want życzy sobie mniej niż 16 mln złotych.
Na realizację prac przeznaczono siedem miesięcy. Inwestycja ma być finansowana ze środków unijnych, w ramach przebudowy linii 202 Gdynia Chylona – Słupsk. Zamawiający może unieważnić postępowanie, jeżeli środki publiczne nie zostaną mu przyznane. Docelowo obiekt zapewni dojście do
budowanego przez miasto dworca autobusowego. Więcej temat zakresu prac
piszemy tutaj.