Także Przemyśl zaczyna elektryfikację swojej autobusowej floty. Miasto właśnie wybrało dostawcę 6 12-metrowych autobusów elektrycznych. Pojazdy wyprodukuje Solaris.
Miasto Przemyśl właśnie rozstrzygnęło
postępowanie przetargowe na dostawę sześciu autobusów elektrycznych o długości około 12 metrów wraz z infrastrukturą do ładowania. Realizacj
ą zamówienia były zainteresowane dwa podmioty, a więc Solaris oraz Daimler Buses. Budżet samorządu wynosił 24,193 mln złotych brutto i zmieściła się w nim tylko oferta Solarisa o wartości poniżej 24 mln złotych. Daimler chciał zrealizować dostawę za niewiele ponad 34 mln złotych brutto.
Nie dziwi więc to, że zwycięzcą postępowania został Solaris, bowiem to cena oferty była najważniejszym kryterium wyboru. Zakup jest dofinansowany z tzw. Polskiego Ładu i był częścią
większego przetargu, który obejmował również dostawę trzech autobusów gazowych. W tamtej części postępowania wpłynęła tylko jedna oferta, autorstwa Solarisa, lecz przekraczała ona budżet miasta o ponad 6 mln złotych,
dlatego tę część unieważniono.Poza dostawą samych autobusów, Solaris ma także zapewnić infrastrukturę do ich ładowania w postaci jednej mobilnej ładowarki typu plug-in, jednej ładowarki pantografowej o mocy 300 kW oraz trzech dwustanowiskowych ładowarek typu plug-in o mocy 80 kW, z możliwością ładowania dwóch autobusów z mocą 40 kW każdy.
Zakupione autobusy elektryczne będą pierwszymi elektrobusami we flocie MZK Przemyśl.