Przemyśl kupuje łącznie 9 nowych autobusów o długości 12 metrów. Miasto planuje zakup 6 elektrobusów oraz 3 pojazdów zasilanych CNG. Finansowanie zamówienia ma pochodzić z tzw. Polskiego Ładu.
Miasto Przemyśl właśnie ogłosiło postępowanie na dostawę 12-metrowych autobusów dwóch typów. Samorząd chce zakupić 6 elektrobusów oraz 3 autobusy zasilane CNG. Wraz z pojazdami miasto chce nabyć także infrastrukturę do ładowania i tankowania nowych autobusów.
Elektrobusy z silnikami o mocy minimum 160 kW
Autobusy elektryczne mają mieć troje drzwi w układzie 2-2-2. Pojazdy mają mieścić co najmniej 80 pasażerów, z czego minimum 25 na miejscach siedzących. 6 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Autobusy mają być też w pełni niskopodłogowe. Przewidziano też montaż portów USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Łączna moc silnika bądź silników elektrycznych to co najmniej 160 kW. Baterie mają zapewniać co najmniej 100 km zasięgu na jednym ładowaniu. Maksymalna moc ładowania ma wynosić 280 kW. Ładowanie magazynu energii będzie następowało na dwa sposoby, a więc za pomocą złącza plug-in oraz poprzez tzw. pantograf odwrócony.
Na wyposażeniu autobusu znajdzie się klimatyzacja, ogrzewanie, a także monitoring wizyjny oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej. Pojawi się również system zliczania pasażerów oraz wi-fi dla pasażerów.
Gazowce z zasięgiem na poziomie 400 kilometrów
Jedyną różnicą pomiędzy oboma typami pojazdów jest rodzaj zamawianego silnika. Autobusy gazowe mają być napędzane silnikiem spalinowym zasilanym sprężonym gazem ziemnym. Minimalna moc jednostki napędowej to 180 kW. Silnik ten musi spełniać normę emisji Euro VI.
Zasięg pojazdu na jednym tankowaniu CNG ma wynosić minimum 400 km w cyklu miejskim.
Dwie części + dostawa infrastruktury do ładowania
Wykonawca będzie też musiał dostarczyć jedną mobilną ładowarkę typu plug-in, jedną ładowarkę pantografową o mocy 300 kW oraz trzy dwustanowiskowe ładowarki typu plug-in o mocy 80 kW, z możliwością ładowania dwóch autobusów z mocą 40 kW każdy. W zakresie autobusów gazowych Przemyśl chce nabyć sprężarkę metanu oraz jeden dystrybutor wraz z magazynkiem CNG.
Przetarg podzielono na dwie części, osobno dla pojazdów zasilanych gazem, a osobno dla elektrobusów.
Ponad rok na dostawy
Dostawy mają zostać zrealizowane w ciągu 420 dni od podpisania umowy.
W zakresie dostawy autobusów elektrycznych potencjalny wykonawca musi wykazać, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizował minimum jedno zamówienie na dostawę minimum trzech, niskopodłogowych elektrobusów o długości 12 metrów. W przypadku drugiej części przetargu, dotyczącego dostawy autobusów CNG, wykonawca ma wykazać, że zrealizował minimum jedną dostawę opiewającą na minimum 2 autobusy niskopodłogowe, jednoczłonowe, zasilane gazem ziemnym.
O wyborze najlepszej oferty zdecydują cena - 55%, oferta techniczna - 40% oraz warunki gwarancji - 5%.
Zamówienie ma zostać dofinansowane z funduszy centralnych w ramach tzw. Polskiego Ładu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.