Przemyśl właśnie ogłosił duży przetarg dotyczący zakupu autobusów elektrycznych oraz tych napędzanych gazem ziemnym. Samorząd łącznie chce kupić 12 autobusów, a zakup jest możliwy dzięki dofinansowaniu z programu Polski Ład.
Miasto Przemyśl właśnie ogłosiło duży przetarg na zakup dwóch rodzajów autobusów. Samorząd chciałby kupić autobusy elektryczne oraz napędzane gazem ziemnym CNG. Łącznie w mieście ma pojawić się dwanaście nowych autobusów. Osiem z nich to 12-metrowe elektrobusy, a reszta to pojazdy napędzane gazem.
Osiem elektryków
Zamówienie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy dostawy ośmiu autobusów elektrycznych o długości 12 metrów. Pojazdy mają być też w pełni niskopodłogowe. Autobusy mają zabierać na swój pokład co najmniej 25 osób na miejscach siedzących, z czego 8 z nich ma być dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. W pojazdach ma być także możliwość przewozu wózka inwalidzkiego lub dziecięcego.
Autobusy mają mieć funkcję przyklęku, a preferowany układ drzwi wejściowych to 2:2:2. Silnik autobusów ma mieć wbudowane ograniczenie do 75 km/h. Zamawiający nie podał jednak minimalnej mocy silnika jaką mają mieć jednostki napędzające nowe elektrobusy. Zaznaczył tylko, że osiągane przez nie parametry mają być nie gorsze niż w przypadku autobusów napędzanych silnikami Diesla. Energia elektryczna ma być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub też innych urządzeniach o podobnych właściwościach. Ich pojemność określono na minimum 120 kWh.
Wolne i szybkie ładowanie
Pojazdy mają być ładowane zarówno za pomocą systemu wolnego jak i szybkiego ładowania. Na wyposażenie autobusów złożą się ogrzewanie, klimatyzacja, system monitoringu, zliczania pasażerów oraz dynamicznej informacji pasażerskiej.
Ta część zadania opiewa także na montaż infrastruktury do ładowania nowych autobusów, zarówno tzw. wolnego ładowania, przewidzianego w zajezdni, jak również szybkich ładowarek, jednej na pętli autobusowej przy ul. Ofiar Katynia, a drugiej na terenie zajezdni autobusowej. System wolnych ładowarek ma być wykonany jako osiem osobnych stanowisk do ładowania jednego autobusu.
Cztery autobusy napędzane gazem CNG
Druga część przetargu dotyczy dostawy czterech autobusów 12-metrowych, które będą napędzane gazem ziemnym CNG. Także te autobusy mają być w pełni niskopodłogowe oraz zabierać na pokład minimum 25 pasażerów na miejscach siedzących. 8 z 25 miejsc musi być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Drzwi autobusu w układzie 2:2:2.
Autobusy mają być napędzane silnikiem spalinowym na gaz ziemny CNG, a jego moc ma wynosić co najmniej 180 kW. Jednostka napędowa ma spełniać normę emisji Euro VI. Autobusy mają być zdolne do pokonywania co najmniej 400 kilometrów na jednym ładowaniu zbiorników gazu.
Przetarg również na system ładowania
W gazowcach znajdzie się klimatyzacja, ogrzewanie oraz system monitoringu. Ponadto pojawi się również system informacji pasażerskiej oraz zliczania pasażerów.
Część dotycząca tego zadania dotyczy również zaprojektowania, uzyskania wymaganych prawem pozwoleń oraz dostawy i montażu infrastruktury sprężania, magazynowania i dystrybuowania gazu ziemnego dla nowych autobusów.
Niecały rok na wykonanie zamówienia
Każda z firm chcących wziąć udział w przetargu może składać oferty zarówno na oba zadania, jak i tylko na jedno z nich. Na wykonanie zadania wykonawca będzie miał 360 dni licząc od dnia podpisania umowy. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w przypadku zadania dotyczącego elektrobusów, dostarczyli w okresie 3 ostatnich lat co najmniej 3 autobusy elektryczne w ramach jednego zamówienia, a pojazdy były nowe i niskopodłogowe. W przypadku gazowców te wymagania zostały określone na identycznym poziomie, z tym zastrzeżeniem, że wykonawca musi wykazać, że dostarczył minimum 3 pojazdy napędzane gazem ziemnym.
Oferty w postępowaniu można składać do 14 września bieżącego roku, a o wyborze najlepszej oferty zdecydują cena - 60%, warunki techniczne - 30%, a także zużycie energii elektrycznej (elektrobusy) lub koszt zużycia energii oraz emisji zanieczyszczeń i CO2 w przypadku autobusów gazowych - 10%.
Zakup jest dofinansowany ze środków rządowego funduszu Polski Ład.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.