Na stacji Świętokrzyska pasażerowie będą mogli przesiadać się między I a II linią poprzez rozbudowaną antresolę lub bezpośrednim łącznikiem między peronami. Budowa dalszej części korytarza przesiadkowego wymusi wstrzymanie ruchu pociągów na I linii.
Jak dokładnie będą wyglądać przesiadki? Łącznik znajdzie się na południowym końcu peronu istniejącej stacji I linii (w kierunku Kabat). Ściany po obu stronach windy, która łączy peron I linii z antresolą i powierzchnią, zostaną wyburzone. Na przedłużeniu peronu powstanie korytarz, którym pasażerowie dotrą schodów ruchomych oraz do nowej windy łączącej bezpośrednio poziom I i II linii metra. Po zjechaniu schodami ruchomymi pasażerowie będą musieli jeszcze pokonać dwa krótkie biegi zwykłych schodów. Korytarz przesiadkowy wyprowadzi podróżnych na zachodni koniec peronu II linii (w kierunku Woli).
W korytarzu przesiadkowym znajdą się trzy równoległe ciągi schodów ruchomych, których kierunek jazdy będzie mógł być zmieniany w zależności od ruchu (dwa ciągi do góry, jeden na dół albo odwrotnie: jeden do góry, dwa na dół). Schody dojadą na poziom korytarza prowadzącego nad północnym tunelem II linii w kierunku Woli. Za tym tunelem będą jeszcze dwa krótkie biegi schodów zwykłych, oddzielone półpiętrem, na którym łącznik przesiadkowy zmieni orientację - drugie schody, równoległe do tuneli II linii, będą prostopadłe względem pierwszych schodów, równoległych do tuneli I linii. Jeżeli chodzi o windę łączącą poziomy obu peronów, znajdzie się ona dokładnie pomiędzy tunelami I, jak i II linii. Doprowadzą do niej korytarze na przedłużeniu obu peronów.

Drugi sposób na przesiadki prowadził będzie przez rozbudowaną antresolę stacji Świętokrzyska, znajdującą się pod skrzyżowaniem nad peronami obu linii. Aby przesiąść się. pasażerowie z jednej linii będą musieli wejść lub wjechać na antresolę, by z niej następnie zejść / zjechać na drugą linię. Rozwiązanie to jest oczywiście mniej wygodne niż bezpośredni łącznik, z którego budowy chciał zrezygnować wykonawca dla ograniczenia kosztów i utrudnień. Miasto na szczęście się nie zgodziło.
Na razie powstała część łącznika pomiędzy tunelami I linii metra. Do wykonania pozostaje jeszcze prostopadła część pod tunelem I linii w kierunku Młocin oraz przebicie ściany stacji Świętokrzyska na peronie I linii. M.in. te właśnie prace wymuszą 2-3 miesięczną przerwę w ruchu, która nastąpi prawdopodobniej w okolicach wakacji.