W czasie przesuwa się przetarg na budowę nowego dworca Olsztyn Główny. Postępowanie ma zostać rozpisane do końca roku. Na razie PKP SA szukają inżyniera kontraktu.
PKP SA planują postawić w Olsztynie nowy dworzec kolejowy, który zastąpi istniejącą, modernistyczną budowlę. Budynek otrzyma on charakterystyczną formę żagla. Nowy obiekt będzie składał się z trzech kondygnacji – dwóch nadziemnych i jednej podziemnej. Ta ostatnia będzie połączona z placem przydworcowym oraz z tunelem, prowadzącym na perony oraz na Zatorze. Więcej o koncepcji piszemy
tutaj.
W październiku miał wystartować wspólny przetarg PKP SA i PKP PLK na przebudowę stacji i budowę dworca Olsztyn Główny. Na przełomie września i października ruszyło jedynie
postępowanie na część torowo-peronową. Jeszcze w tym miesiącu – o ile nie będzie żadnych przesunięć – mamy poznać oferty.
Na razie PKP SA ogłosiły postępowanie jedynie na inżyniera kontraktu, czyli podmiot, który będzie nadzorować roboty budowlane. Czas wykonania usługi określono na 87-117 tygodni. Sam przetarg na wykonawcę prac budowlanych jeszcze nie ruszył. – Ogłoszenie przetargu jest planowane do końca roku – mówi Michał Stilger, rzecznik PKP SA.
Jak pisaliśmy, zgodnie z niedawno
procedowaną zmianą umowy na dokumentację projektową najpóźniej w II połowie stycznia projektant ma uzyskać pozwolenie na uzyskać pozwolenie na rozbiórkę istniejącego dworca i budowę nowego obiektu. Wobec braku porozumienia z właścicielem części autobusowej inwestycja dworcowa, realizowana przez PKP SA, ostała włączona do decyzji ustalającej lokalizację linii kolejowej (tzw. DULK), która będzie wydawana na wniosek PKP PLK, przebudowującej układ torowo-peronowy (przetarg już się toczy).
PKP SA zakładają, że umowa z wykonawcą prac budowlanych będzie zawarta w II kwartale 2021 r., a same prace potrwają 74 tygodnie, czyli niespełna półtora roku.