KIO umorzyło postępowanie ws. odwołań w przetargu na prace przedprojektowe dla III linii metra na odcinku między Stadionem a Gocławiem. To przybliża Metro Warszawskie do zawarcia umowy z wybranym w przetargu wykonawcą, firmą ILF.
Jak pisaliśmy, pod koniec lipca Metro Warszawskie
rozstrzygnęło przetarg na prace przedprojektowe dla I odcinka III linii metra Stadion – Gocław. Zamówienie jest podzielone na sześć etapów, zakładających m.in. opracowanie projektu koncepcyjnego, ustalenie stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą, wykonanie oceny stanu budynków, wykonanie analizy wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających, sporządzenie dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej oraz opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego.
Zamawiający wybrał firmę ILF Consulting Engineers Polska, która w ostatnich latach wykonuje istotną część dokumentacji projektowych dla metra. Od wyników
odwołało się jednak Biuro Projektów Metroprojekt – również niezwykle doświadczony podmiot, jeżeli chodzi o prace projektowe dla stołecznego metra.
Jak przekazało nam Metro Warszawskie, Krajowa Izba Odwoławcza umorzyła sprawę w związku z wycofaniem odwołania Metroprojektu. – Wniesione odwołanie wstrzymało na kilka miesięcy inwestycję III linii metra, na którą czeka wielu mieszkańców Warszawy – cieszymy się, że nie ma już przeszkód do jej kontynuowania. Na ten moment nie znamy powodów wycofania odwołania przez Metroprojekt, natomiast potwierdza to, że podniesione zastrzeżenia nie miały odzwierciedlenia w faktach – co szerzej już
komentowaliśmy. Obecnie oczekujemy na dopięcie formalności przetargowych i podpisanie umowy – nasz zespół projektowy jest w gotowości, aby przystąpić do prac – mówi Rafał Blankiewicz, dyrektor działu rozwoju biznesu, ILF Consulting Engineers Polska. Biuro Projektów Metroprojekt nie komentuje podjętej decyzji.
Jak będzie wyglądać III linia metra w wydaniu ILF? – Planujemy dla mieszkańców Warszawy coś naprawdę ciekawego, a jednocześnie niezabierającego utylitarnego charakteru metra jako środka transportu. Staramy się kontynuować charakter II linii metra –
mówił wcześniej Marcin Przepiórka, wicedyrektor w firmie ILF Polska.