Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Przystanek na Polu Mokotowskim dostępny z poziomu terenu. Prace w tym roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Przystanek na Polu Mokotowskim dostępny z poziomu terenu. Prace w tym roku
fot. GSV
Miasto zabezpiecza środki na projekt Zarządu Dróg Miejskich związany z przebudową rejonu skrzyżowania Batorego i al. Niepodległości. W ramach inwestycji pojawi się dodatkowe przejście dla pieszych, przejazd rowerowy, wydzielony lewoskręt dla samochodów oraz dojście w poziomie terenu do przystanków tramwajowych nad stacją metra Pole Mokotowskie. – Nadrabiamy zaległości. Warszawa wydaje miliony złotych na usuwanie barier architektonicznych. Traktujemy to jako jeden z priorytetów – deklaruje Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy. Zmiany zostaną wdrożone już w tym roku.

Jak pisaliśmy, ZDM Warszawa przymierza się do przebudowy skrzyżowania Batorego i al. Niepodległości. Impulsem jest budowa przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego po północnej stronie. Przy okazji, od istniejącego przejścia dla pieszych po południowej stronie skrzyżowania pojawi się dojście w pasie dzielącym do przystanków tramwajowych nad stacją metra Pole Mokotowskie. – Mieliśmy mnóstwo zgłoszeń mieszkańców, którzy wskazywali na szczególne utrudnienia związane z dostępnością przystanków. W tym roku mamy pewność, że pozyskamy środki na ten obszar i go zmodernizujemy w duchu usuwania barier i dostosowania do potrzeb osób starszych i niepełnosprawnych. Stanie się to kosztem relatywnie niewielkim, jak na budżet Warszawy, w wysokości kilku mln złotych. Na potrzeby dojścia do przystanku zajmiemy fragment jezdni al. Niepodległości – wskazał Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy. Szacowany koszt to 4 mln zł. Wkrótce ma ruszyć przetarg na prace.

Przy okazji pasów – wydzielony lewoskręt i dojście do tramwaju


Skrzyżowanie jest dobrym przykładem projektowania uniwersalnego. – Przy okazji projektowania drogi rowerowej na Polu Mokotowskim postanowiliśmy zmierzyć się z problemem dojść do przystanków tramwajowych – mówił Tamas Dombi, zastępca dyrektora ZDM Warszawa ds. technicznych.

Zakres przebudowy skrzyżowania obejmuje też zmianę organizacji ruchu i poprawę bezpieczeństwa. – Kierowcy jadący od strony centrum i skręcający w Batorego na wspólnej fazie muszą przebijać się przez trzy pasy ruchu w stronę centrum. Remont będzie zakładał wydzielenie lewoskrętu – wskazał Michał Domaradzki, dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu. Zmiana organizacji ruchu i brak możliwości jazdy na wprost z wewnętrznego, lewego pasa ruchu umożliwi zagospodarowanie przestrzeni tego pasa ruchu na odcinku od Batorego do przystanku tramwajowego – to właśnie tutaj, po zachodniej stronie al. Niepodległości, pojawi się dojście dla pieszych w poziomie terenu. Inaczej tego zrobić się nie da, gdyż chodnik będzie musiał po zewnętrznej stronie ominąć istniejące wejście na północną antresolę stacji metra, które obecnie zajmuje całą dostępną przestrzeń w pasie dzielącym. Przed i za skrzyżowaniem z Batorego kierowcy jadący od strony centrum będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu.

Obecnie realizowany projekt ZDM-u zakłada budowę przejścia przez torowisko w odległości ok. 30 m na południe od wyjść z północnej antresoli stacji metra (mniej więcej na wysokości istniejącej wiaty na przystanku w kierunku Centrum). Zgodnie z pokazanym przez drogowców projektem tramwaje w obu kierunkach będą zatrzymywać się po południowej stronie od tego przejścia, a przestrzeń od północnej antresoli stacji metra do pasów zostanie zabezpieczona dodatkowymi płotkami. De facto więc miejsce zatrzymania tramwajów w kierunku Centrum zostanie przesunięte bliżej południowej antresoli stacji metra i skrzyżowania z Rakowiecką.

Docelowo ZTM rozważa też poprawę dostępności północnej antresoli stacji metra. – Po północnej stronie przewidujemy windy. Prawdopodobnie pojawią się też urządzenia podnoszące w rejonie przystanków tramwajowych, gdyż budowa windy w tym miejscu może okazać się niemożliwa – wskazywał Wiesław Witek, dyrektor ZTM. Jak przypomniał, ZTM wybudował do tej pory siedem nowych dźwigów na stacjach I linii. Dalsze zmiany w rejonie przystanków przy stacji metra Pole Mokotowskie nastąpią po budowie trasy tramwajowej do Wilanowa.

Miliony na bariery i nowe przystanki

Rejon stacji Pole Mokotowskie to największe w tym roku zadanie związane z usuwaniem barier architektonicznych, ale nie jedyne. – Warszawa wydaje miliony złotych na usuwanie barier architektonicznych. Traktujemy to jako jeden z priorytetów. To zadanie bardzo ważne – XXI w. zobowiązuje. Wszystkie te zaległości, które przez lata nam urosły, usuwamy – wskazał wiceprezydent Soszyński. – Tematem usuwania barier zaraziła nas Warszawska Mapa Barier. Jej twórcą jest Adam Piotr Zając. Od sześciu lat skutecznie realizujemy program związany z usuwaniem często drobnych barier. Zlikwidowaliśmy dotąd prawie tysiąc takich przeszkód – wtórował mu Jerzy Stępniak, dyrektor Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym. Jak dodawał, wiele przeszkód udaje się usunąć chociażby w ramach prac odtworzeniowych.

Ambitne plany ma też Zarząd Transportu Miejskiego. Inwestycje będą obejmować szereg przystanków. – W zeszłym roku wyremontowaliśmy i wybudowaliśmy 44 przystanki, realizowane w oparciu o standardy dostępności. Znajdują się na nich ścieżki prowadzące dla osób niedowidzących oraz krawężniki umożliwiające bliski podjazd. Wydaliśmy na to 6 mln zł. W tym roku mamy plan na 25 takich przystanków. Zabezpieczone środki to 2 mln zł, ale przygotowujemy wniosek o dodatkowe 3 mln zł na kolejne lokalizacje – mówił dyrektor Wiesław Witek.

Potrzeby są jednak znacznie większe. – Zinwentaryzowaliśmy 4200 przystanków, z czego 5% dzisiaj jest niedostępnych dla osób z niepełnosprawnościami. W oparciu o to będziemy wytyczać plan prac inwestycyjnych w kolejnych latach. Jesteśmy też w trakcie opracowywania programu dla 150 lokalizacji, gdzie będziemy chcieli budować zintegrowane węzły przesiadkowe (w tym 10 największych węzłów) – wskazywał Wiesław Witek.

Co z Trasą Łazienkowską?

Dużym tematem wciąż pozostaje kwestia poprawy dostępności licznych przystanków na Trasie Łazienkowskiej. – W tym roku projektujemy Pl. Na Rozdrożu. Po zakończeniu prac projektowych przygotujemy przetarg. Należy zakładać, że prace ruszą w przyszłym roku – wskazywał Tamas Dombi, wicedyrektor ZDM.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Rusza budowa dodatkowych wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: Rusza budowa dodatkowych wind na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 01 marca 2023

Metro: Jest umowa na dobudowę wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: Jest umowa na dobudowę wind na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 26 października 2022

Metro: Pole Mokotowskie do malowania

Przestrzeń

Metro: Pole Mokotowskie do malowania

Witold Urbanowicz 19 października 2022

ZTM wybrał wykonawcę nowych wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

ZTM wybrał wykonawcę nowych wind na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 29 września 2022

Metro: Są pieniądze na windy na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: Są pieniądze na windy na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 12 września 2022

Metro: Dodatkowe windy na Polu Mokotowskim. Nowe podejście

Przestrzeń

Zobacz również:

Metro: Rusza budowa dodatkowych wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: Rusza budowa dodatkowych wind na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 01 marca 2023

Metro: Jest umowa na dobudowę wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: Jest umowa na dobudowę wind na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 26 października 2022

Metro: Pole Mokotowskie do malowania

Przestrzeń

Metro: Pole Mokotowskie do malowania

Witold Urbanowicz 19 października 2022

ZTM wybrał wykonawcę nowych wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

ZTM wybrał wykonawcę nowych wind na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 29 września 2022

Metro: Są pieniądze na windy na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: Są pieniądze na windy na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 12 września 2022

Metro: Dodatkowe windy na Polu Mokotowskim. Nowe podejście

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5