Partner serwisu
Przestrzeń

Rail Baltica: Wiecha na budowie stacji Ryga Centralna

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W lutym na przebudowie stacji Ryga Centralna osiągnięto najwyższy punkt – i tym samym zakończono stawianie charakterystycznych łuków zadaszenia po południowej stronie stacji. Uczczono to symbolicznym zawieszeniem wiechy.

Przebudowa stacji ruszyła w listopadzie 2020 r. Roboty realizuje konsorcjum Bererix. Obecnie roboty rozciągają się na długości 2 km – obejmują nie tylko stację, ale też przejścia i przejazdy przez nasyp kolejowy. Powstaje tu osiem peronów z 14 krawędziami. Istniejący nasyp po zachodniej stronie stacji jest zastępowany 250-metrowym wiaduktem, umożliwiającym lepsze skomunikowanie dzielnic miasta.

Po południowej stronie stacji w lutym zakończono budowę czwartego – i ostatniego w tej części stacji – łuku zadaszenia, które zaczęto stawiać w grudniu 2023 r. Z tej okazji 29 lutego odbyła się publiczna uroczystość zawieszenia wiechy. Był to symboliczny wieniec o średnicy 1435 mm, złożony z sosny łotewskiej, jałowca estońskiego i świerka litewskiego, a także typowych drzew i roślin z krajów Europy Środkowej i Południowej: drzewa pomarańczowego z Hiszpanii, drzewa oliwnego z Włoch, chmielu z Belgii, lawendy i gałęzi palmowych z Francji, brzozy z Polski i dębu z Niemiec.

W minionym miesiącu zakończyły się prace objęte jednym z ośmiu pozwoleń na budowę. Dalej prowadzone będą prace po południowej stronie związane z instalacją infrastruktury kolejowej – torów, sieci trakcyjnej, systemów sterowania ruchem itp. Rozpoczęły się też roboty po północnej stronie, gdzie przewidziano budowę kolejnych trzech łuków zadaszenia. Niedawno rozpoczęła się też budowa nowego mostu kolejowego nad Dźwiną z ruchem pieszym i rowerowym.

Powstający obiekt stacyjny będzie trzypoziomowy. Na parterze znajdą się powierzchnie związane z obsługą regionalnych i podmiejskich autobusów, a także dostaw. Na pierwsze kondygnacji znajdą się tory i perony, a na trzeciej – nad torami – poczekalnie o łącznej powierzchni 6 tys. m2 oraz kasy biletowe. Zainstalowanych zostanie 23 schodów ruchomych, 16 wind i 25 ciągów schodów zwykłych.

Zgodnie z pierwotnym kontraktem roboty powinny zakończyć się latem 2025 r. Wartość prac to 430 mln euro netto.

Rail Baltica to projekt wyjątkowy: zakłada budowę normalnotorowej linii o rozstawie 1435 mm, która połączy Estonię, Łotwę i Litwę z Polską, i tym samym europejską siecią kolejową. Obecnie na terenie krajów bałtyckich dominuje – jak w Rosji – rozstaw 1520 mm.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tallin: Ruszyła budowa dworca Rail Baltiki

Przestrzeń

Tallin: Ruszyła budowa dworca Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 06 listopada 2023

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Przestrzeń

Tallin: Umowa na podziemną część dworca Rail Baltiki

Przestrzeń

Zobacz również:

Tallin: Ruszyła budowa dworca Rail Baltiki

Przestrzeń

Tallin: Ruszyła budowa dworca Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 06 listopada 2023

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Przestrzeń

Tallin: Umowa na podziemną część dworca Rail Baltiki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5