Jak zmieni się biurowa mapa Warszawy i jaki wpływ na to ma rozwój transportu publicznego w stolicy? Odpowiedź na takie pytania można znaleźć w nowym raporcie „Warszawskie biura na nowych torach” opracowanym przez CBRE, Placemakers, Zarząd Transportu Miejskiego i Zespół Doradców Gospodarczych TOR.
Raport „Warszawskie biura na nowych torach” można znaleźć tu.Przyszłość jest dziś
Warszawa to miasto, które nieustannie się rozwija i doskonali. Takie lokalizacje jak Dworzec Gdańsk, Metro Wilanowska czy Rondo Daszyńskiego są na to najlepszym dowodem. Pokazują, że przyszłość zaczyna się teraz i że kształtują ją decyzje dnia dzisiejszego.
Według ekspertów najważniejszymi zadaniami na najbliższe lata jest zwiększenie znaczenia komunikacji miejskiej, odpowiednia koordynacja planowanych zmian infrastrukturalnych oraz zapewnienie tego, aby układ komunikacyjny odpowiednio współgrał ze zmianami na rynku biurowym.
– Uważamy, ze jedynym sposobem, aby ograniczyć korki i smog w Warszawie, które są generowane w dużej mierze przez osoby jadących do i z pracy, jest zmniejszenie ruchu samochodowego i postawienie na transportu publiczny – mówiła Karina Koziej, strategy director w Placemeakers.
Dobry przykład przy Marszałkowskiej
6 czerwca br. otwarty zostanie budynek Centrum Marszałkowska, czyli Nowy Sezam. Będzie on zintegrowany ze stacją metra Świętokrzyska.
– Ten budynek jest przykładem tego, że warto myśleć o komunikacji miejskiej przy budowie nowych biurowców. Dowodem na to jest m.in. duże zainteresowanie naszymi powierzchniami – mówił Rafał Szczepański, wiceprezes zarządu BBI Development, inwestora budynku Centrum Marszałkowska. –
Nowy Sezam leży na przecięciu dwóch linii metra, a także przy linii tramwajowej. Jesteśmy najlepiej skomunikowanym budynkiem w Warszawie – dodaje.
– Miasto to komunikacja. Ten budynek będzie świecił przykładem. Jest on połączenia nowoczesności z symbolami dawnej warszawy, a ponadto przykład dobrej współpracy między miastem, a deweloperem – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes Zarządu Doradców Gospodarczych TOR. – Mamy jednak wciąż dużo problemów. Ważne jest np. zadbanie o kłopoty wynikające z braku planów zagospodarowania – komentuje.
Eksperci zaznaczali również, że najważniejsze jest to aby rozwój biur szedł w parze z inwestycjami w komunikacje miejską. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie zapewnia, że wspiera takie inicjatywy.
Raport „Warszawskie biura na nowych torach” można znaleźć tu.