– Naszym celem jest oferowanie podróży, które są wygodne, dostępne i przyjazne dla każdego pasażera. Wprowadziliśmy nowy standard w transporcie: od możliwości rezerwacji konkretnego miejsca, przez bezpłatne napoje, aż po elastyczne anulowanie biletu nawet 15 minut przed odjazdem – zaznacza
Radim Jančura, szef firmy RegioJet. – Pokazujemy, że wysoka jakość usług i rozsądna cena mogą iść w parze – dodaje.
W Krakowie przystanek początkowy/końcowy znajdować się będzie na dworcu autobusowym przy dworcu PKP Kraków Główny. W Ostrawie natomiast autokary przyjadą i odjadą do/z dworca kolejowego Ostrawa Svinov. Przystanki pośrednie wyznaczono tylko na lotniskach: Kraków Balice i Katowice Pyrzowice. Nowa trasa – tak jak ta z Warszawy do Pragi – dostępna jest tylko w komunikacji międzynarodowej, co oznacza, że nie będzie możliwy przejazd z Krakowa do Pyrzowic.
Kraków, dworzec autobusowy: 7:00, 9:00, 10:50, 14:30, 16:00, 18:00, 20:00, 22:45 Kraków, lotnisko Balice: 7:30, 9:30, 11:20, 15:00, 16:30, 18:30, 20:30, 23:15
Katowice, lotnisko Pyrzowice: 8:40, 10:40, 12:30, 16:10, 17:40, 19:40, 21:35, 00:25
Ostrawa, dworzec kolejowy Svinov: 10:10, 12:10, 14:00, 17:40, 19:10, 21:10, 23:45, 01:55 Ostrawa, dworzec kolejowy Svinov: 1:30, 4:05, 6:00, 9:30, 11:30, 13:30, 15:30, 18:30 Katowice, lotnisko Pyrzowice: 3:00, 5:35, 7:30, 11:00, 13:00, 15:00, 17:00, 20:00
Kraków, lotnisko Balice: 4:10, 6:45, 9:15, 12:10, 14:10, 16:10, 18:10, 21:15
Kraków, dworzec autobusowy: 4:40, 7:15, 9:45, 12,40, 14:40, 16:40, 18:40, 21:40 RegioJet opublikował już nie tylko rozkład jazdy, ale także cennik biletów. W tym przypadku przewoźnik nie zdecydował się jednak na wprowadzenie cen promocyjnych. Za to mamy podział na dwie klasy: Standard (dolny pokład) i Relax (górny pokład). Przejazd w tej pierwszej jest tańszy, w tej drugiej nieco droższy.
- Kraków – Ostrawa, Ostrawa – Kraków: 199 CZK (ok. 34 zł) i 239 CZK (ok. 40 zł)
- Katowice – Ostrawa, Ostrawa – Katowice: 199 CZK (ok. 34 zł) i 239 CZK (ok. 40 zł
RJ tłumaczy, że w połączeniu z pociągami RegioJet z Ostrawy – w kierunku Pragi czy Brna – stwarza to wygodne i przystępne cenowo połączenie z Krakowa do Czech nawet osiem razy dziennie. Z poziomu systemu rezerwacyjnego można bowiem kupić bilet na przejazd łączony.
Nowy standard podróży przyciągnie pasażerów do Ostrawy i Pragi? Warto przypomnieć, że w autokarze jest 58 miejsc: na poziomie 0 jest w sumie 20 miejsc w układzie 2+2, w tym 8 miejsc czteroosobowych ze stolikiem pośrodku. Na poziomie 1 mamy 38 miejsc w układzie siedzeń znanym z pierwszej klasy pociągów, czyli 2+1, co daje także podróżnym więcej miejsca na nogi.