Czeski RegioJet wkrótce uruchomi nowe połączenie z Polski do Czech. Najnowsze piętrowe autokary we flocie przewoźnika będą miały tylko dwa przystanki pomiędzy Warszawą a Pragą. Można już rezerwować bilety na przejazd. Kiedy ruszy nowe połączenie?
RegioJet, czyli największy prywatny przewoźnik autobusowo-kolejowy w Czechach jest obecny w Polsce od kilku lat, chociaż nie jest to aktywność zakrojona na szeroką skalę. Aktualnie charakterystyczne żółte autobusy kursują z Krakowa do Ostrawy i z Krakowa do Wiednia m.in. przez Katowice.
Także żółte, ale wagony kolejowe kursują codziennie pomiędzy stacjami Przemyśl Główny i Praha hl.n. m.in. przez Rzeszów, Kraków, Ostrawę czy Pardubice. Od 14 grudnia tego roku
mają być dostępne także w komunikacji krajowej, co do tej pory było niemożliwe. Od tego samego terminu czeski przewoźnik
może ruszyć także z nowym połączeniem z Krakowa do Gdyni.
RegioJet z Warszawy do Pragi przez Łódź i Wrocław Czeski przewoźnik w czwartek, 13 marca zaczął rozsyłać do swoich klientów informację o uruchomieniu nowego połączenia w tym roku. "
Mamy dla Ciebie świetną wiadomość! Właśnie uruchomiliśmy sprzedaż biletów na zupełnie nową linię autobusową, która po raz pierwszy wyjedzie 14 kwietnia 2025 roku" czytamy w zapowiedzi RJ. Ten dalej zachęca: "
Pojedź z nami naszym żółtym, nowoczesnym autobusem i odkryj magię pięknych polskich miast".
Każdego dnia zaplanowano dwa połączenia - jedno rano i jedno wieczorem, dzięki czemu w stolicach Polski i Czech możemy być późnym popołudniem lub o poranku. Podróż pomiędzy nimi będzie trwać 9 godz. i 20 min. Dwie godziny szybciej dojedziemy z Łodzi, a cztery godziny - z Wrocławia.
W Warszawie przystanek początkowy/końcowy znajdować się będzie na al. Jana Pawła II przy dworcu Warszawa Centralna. W Pradze natomiast autokary przyjadą i odjadą do/z dworca autobusowego Florenc (UAN Florenc). Przystanki pośrednie wyznaczono tylko w Łodzi (dworzec autobusowy Łódź Kaliska) oraz we Wrocławiu (dworzec autobusowy PKS). Nowa trasa jest dostępna tylko w komunikacji międzynarodowej, co oznacza, że nie będzie możliwy przejazd np. z Łodzi do Warszawy czy z Wrocławia do Łodzi.
Warszawa, dworzec Centralny (al. Jana Pawła II) - godz. 8:00, 20:00 Łódź, dworzec autobusowy Łódź Kaliska - godz. 10:00, 22:00
Wrocław, dworzec Autobusowy - godz. 13:00, 1:00
Praga, dworzec autobusowy UAN Florenc - godz. 17:20, 5:20 Praga, dworzec autobusowy UAN Florenc - godz. 9:00, 22:00 Wrocław, dworzec Autobusowy - godz. 13:20, 2:20
Łódź, dworzec autobusowy Łódź Kaliska - godz. 16:20, 5:20
Warszawa, dworzec Centralny (al. Jana Pawła II) - godz. 18:20, 7:20
Fot. Daniel Siwak | Zrzut ekranu z informacji dotyczącej nowego połączenia firmy RegioJet
RegioJet opublikował już nie tylko rozkład jazdy. Znamy także cennik biletów, który wydaje się bardzo atrakcyjny. Okazuje się bowiem, że ceny promocyjnych - aktualnie sprzedawanych i normalnych biletów są na razie takie same.
- Warszawa - Praga, Praga - Warszawa: od 399 CZK (ok. 66 zł)
- Łódź - Praga, Praga - Łódź: od 399 CZK (ok. 66 zł)
- Wrocław - Praga, Praga - Wrocław: od 299 CZK (ok. 50 zł)
Dla porównania: za bilet autobusowy RegioJet z Krakowa do Ostrawy - bez promocji - trzeba zapłacić od 450 CZK (ok. 75 zł), a do Brna podróż kosztuje od 469 CZK (ok. 78 zł).
Najnowocześniejsze autokary RegioJet pojadą do Polski RegioJet do realizacji opisanych połączeń będzie wykorzystywał piętrowe autokary Setra S 531 DT czwartej generacji. Pierwsze pojazdy Fun&Relax+ zostały wprowadzone do ruchu jesienią 2023 roku, a przewoźnik ma ich na razie 20. Docelowo chce kupić kolejnych 130 pojazdów.
Czym charakteryzują się wspomniane Setry prócz tego, że są piętrowe? Na pierwszy rzut oka to układ siedzeń oraz liczba miejsc - 58. Na poziomie 0 jest w sumie 20 miejsc w układzie 2+2, w tym 8 miejsc czteroosobowych ze stolikiem pośrodku. Tutaj znajduje się także toaleta i strefa gastronomiczna z ekspresem do kawy, dystrybutorem wody oraz automatem z przekąskami. Na poziomie 1 mamy układ siedzeń znany z pierwszej klasy pociągów, czyli 2+1, co daje także podróżnym więcej miejsca na nogi.
Jak informuje RegioJet, każdy skórzany fotel ma wbudowany ekran multimedialny (prócz tych miejsc czteroosobowych), który pozwala na oglądanie filmów, grę w gry, słuchanie muzyki czy dostęp do treści on-line. Do tego pasażerowie mogą skorzystać z rozkładanych ergonomicznych stolików, regulowanych zagłówków oraz gniazdek 230 V i porów USB i USB-C.