Od września firma Stroer przeprowadza wielką modernizację systemu reklam w warszawskim metrze. Pojawiają się nowe, znacznie większe nośniki, które są dodatkowo podświetlone. Cała operacja potrwa do połowy przyszłego roku.
Na stacjach I linii metra
przybywa nowych nośników reklamowych. Stare billboardy są zdejmowane i zastępowane nowymi reklamami, w nowych miejscach. – Modernizacja zakłada zmianę typu nośników, a zatem unowocześnienie lub montaż innych formatów – mówi Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa Metra Warszawskiego. Spółka na razie nie zdradza, ile nowych reklam pojawi się na stacjach. – Aktualnie trwają uzgodnienia z projektantami stacji, zatem nie można dokładnie określić docelowej liczby nośników – przekonuje Bartoń.
Wykonawca powinien teoretycznie przywrócić ściany po demontażu nośników do stanu pierwotnego. Na razie z różnym efektem. Na Politechnice widać jeszcze dziury w panelach, a np. na Świętokrzyskiej ściana zatorowa to teraz obraz nędzy i rozpaczy (różne odcienie zieleni i kurzu – ściana została wyczyszczona, i to nie do końca skutecznie, jedynie w miejscu posadowienia starych reklam i w zasadzie należałoby ją w całości przemalować). Metro podkreśla, że prace trwają. – Zakończenie modernizacji systemu reklam na stacjach pierwszej linii planowane jest do połowy 2023 r. – zaznacza rzeczniczka.
Na peronach pojawiają się sporych rozmiarów płachty, zajmujące całą przestrzeń od podłogi do sufitu i przerywające paski z nazwą stacji. Reklamy są podświetlone od tyłu – światło wyłącza się przed wjazdem pociągu na stację. Natomiast na antresolach pojawią się duże wyświetlacze. Wszystkie nowe reklamy wiążą się z większym poborem energii. – Zużycie energii określić można wyłącznie na podstawie kart technicznych i ilości zamontowanych nośników – przekonuje Anna Bartoń.
Metro zaznacza, że po modernizacji wpływy z tytułu reklam zostaną zwiększone, ale wartość czynszu zostanie wyliczona po ustaleniu ostatecznej liczby nośników. Obecna umowa ze Stroerem obowiązuje od 10 listopada 2020 r. do końca października 2023 r. (zapewne można spodziewać się jej przedłużenia – trudno bowiem zakładać, by operatorowi opłacałaby się tak szeroko zakrojona modernizacja na niecały rok przed zakończeniem umowy).
Z ramienia metra, za reklamę i najem, odpowiada Grzegorz Popielarz, który od 2016 r. piastuje funkcję dyrektora biura. Wcześniej pełnił on funkcję wiceburmistrza dzielnicy Bemowo z ramienia PO. Był też pełnomocnikiem do zarządzania tą dzielnicą, powołanym przez poprzednią prezydent miasta. Wcześniej też związany był z klubem sportowym Polonia.