Budowa torowiska na trasie tramwaju do Wilanowa jest coraz bardziej zaawansowana. W nocy z piątku na sobotę, z 3 na 4 listopada, rozpocznie się kolejny etap prac – budowniczowie zamkną jezdnie alej Witosa i Sikorskiego w stronę Siekierek. Kierowcy w obu kierunkach pojadą sąsiednimi nitkami tych dróg.
W połowie września tramwajarze zmienili liczbę pasów i dopuszczalne kierunki jazdy u zbiegu ulicy Jana III Sobieskiego oraz alej Sikorskiego i Witosa. Cały czas był tu jednak utrzymany ruch dwoma jezdniami tych alej. Obecnie budowa tramwaju do Wilanowa wkracza w etap, w którym niezbędne jest zamknięcie wschodniej – prowadzącej w kierunku mostu Siekierkowskiego – jezdni alei Sikorskiego, a także alei Witosa. Tramwajarze „przetną” to skrzyżowanie torowiskiem.
Rozpoczęcie prac w tym miejscu było uzależnione od otwarcia drugiego wiaduktu na Trasie Łazienkowskiej. Nowy, południowy wiadukt przy Agrykoli jest już gotowy. Kierowcy pojechali nim w nocy z wtorku na środę, 31 pażdziernika-1 listopada, a to oznacza, że tramwajarze mogą zacząć roboty na równie ważnym ciągu.
Zmiana na skrzyżowaniu ulicy Jana III Sobieskiego z alejami Witosa i Sikorskiego zacznie obowiązywać od soboty, 4 listopada, od godziny 0:01. W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych możliwa jest zmiana terminu wprowadzanie zmian w organizacji ruchu.
Aleje Sikorskiego i Witosa
Jezdnia alei Sikorskiego i alei Witosa prowadząca w stronę ulicy Czerniakowskiej i Trasy Siekierkowskiej zostanie wyłączona z ruchu pomiędzy stacją benzynową (przed skrzyżowaniem z ulicą Jana III Sobieskiego) a ulicą Idzikowskiego. Na tym fragmencie kierowcy będą podróżowali wspólnie drugą nitką drogi – będą tu mieli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Dla jadących od strony Ursynowa, jeszcze przed skrzyżowaniem z ulicą Jana III Sobieskiego, urządzona zostanie zawrotka. Zachowana zostanie także możliwość wjazdu na stację paliw. Na samym skrzyżowaniu kierowcy skręcą w obu kierunkach w ulicę Jana III Sobieskiego lub pojadą prosto. Jadący w kierunku Czerniakowskiej wrócą na właściwą jezdnię przed skrzyżowaniem z ulicą Idzikowskiego.
Dla kierowców jadących w stronę Doliny Służewieckiej dostępne będą dwa pasy do jazdy prosto (także na skrzyżowaniu). Będą oni mieli także osobny pas do skrętu w prawo w ulicę Idzikowskiego.
Na ulicy Jana III Sobieskiego organizacja ruchu nie zmieni się. Utrzymana zostanie możliwość skrętu w prawo – w aleję Witosa i aleję Sikorskiego.
Przystanki autobusowe
Przystanki Tor Stegny zostaną przeniesione. Przystanek Tor Stegny 03, zlokalizowany przy alei Sikorskiego w kierunku Doliny Służewieckiej, zmieni numer na 53 i zostanie przeniesiony około 150 metrów bliżej ulicy Leśnej Jeżyny. Tor Stegny 04, czyli dla podróżujących w kierunku Czerniakowskiej, znajdzie się przy pasie dzielącym jezdnie i otrzyma numer 54.
Kolejne otwarcia ulic jeszcze w tym roku
Wykonawca tramwaju do Wilnowa – firma Budimex – stopniowo otwiera gotowe już ulice. Od początku września, wraz z wykonaniem nowych torów, gotowe są obie jezdnie Puławskiej. Na przełomie listopada i grudnia wróci ruch na jednej z jezdni ulic Goworka i Spacerowej. Otwarcie skrzyżowania Spacerowej z Belwederską – dla ruchu drogowego w relacji wschód-północ-zachód – nastąpi przed świętami Bożego Narodzenia. W grudniu auta pojadą obiema jezdniami ulicy Gagarina.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.