Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
15-09-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”
fot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0Trolejbus w Gdyni
Czy z Gdyni do Rumi wkrótce pojedziemy trolejbusem? Oba miasta wyrażają wstępne zainteresowanie budową nowej odnogi o charakterze podmiejskim. Konkretne działania będą jednak podjęte nie wcześniej niż w 2023 r.

Choć władze Gdyni co do zasady nie zamierzają już rozwijać konwencjonalnej sieci trolejbusowej, stawiając coraz szerzej na pojazdy umożliwiające przejechanie przynajmniej pewnego odcinka trasy dzięki energii zakumulowanej w bateriach, nie wykluczają, że przewód zasilający zostanie rozwieszony pomiędzy Gdynią a Rumią. Taka inwestycja wymagałaby jednak daleko posuniętej współpracy z samorządem z Rumi. Ten wyraził już zainteresowanie koncepcją podmiejskiego trolejbusu.

Budowa sieci trolejbusowej możliwa, ale jeszcze nie teraz

– Możliwość wprowadzenia trolejbusów do naszego miasta rozważana jest od kilku lat – mówi Katarzyna Głodkowska, naczelnik Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta Rumi. Według aktualnie analizowanej koncepcji sieć trakcyjna miałaby biec z Gdyni poprzez planowany tunel w Rumi-Janowie, a następnie ulicami Gdańską, Dębogórską i Kosynierów do centrum handlowego Auchan lub dalej – do aquaparku zlokalizowanego na granicy z Redą. Nasza rozmówczyni zastrzega przy tym, że pierwsze działania zmierzające do powiększenia oferty transportu zbiorowego o nowe połączenie trolejbusowe będą mogły zostać podjęte po zakończeniu innych ważnych inwestycji infrastrukturalnych, bez których odnoga w zakładanym kształcie nie mogłaby powstać.

Mowa tu przede wszystkim o wspomnianym tunelu w dzielnicy Janowo, ale też o planowanych węzłach przesiadkowych. Ewentualna budowa rozpocznie się więc nie wcześniej niż po roku 2023. Wydaje się przy tym, że relatywnie odległy horyzont czasowy może zmniejszać prawdopodobieństwo przeprowadzenia inwestycji, bo już teraz zdecydowanie rośnie rola autobusów elektrycznych i trolejbusów bateryjnych, które z czasem będą stopniowo wypierać klasyczne trolejbusy.

Czy znajdą się pieniądze?


Ważnym czynnikiem, który może hamować rozwój gdyńskiej sieci trolejbusowej, wydaje się też aspekt finansowy. – Działania będą uzależnione od możliwości finansowych naszej gminy oraz od możliwości pozyskania odpowiedniego wsparcia zewnętrznego – zastrzega bowiem Katarzyna Głodkowska. Wciąż nie znamy dokładnego kształtu programów pomocowych UE na kolejną perspektywę finansową 2021 – 2027.

Gdyńska sieć trolejbusowa już dziś wybiega poza granice tego miasta, docierając do Sopotu. Gdynię i Rumię spinają natomiast, obok linii Szybkiej Kolei Miejskiej, także połączenia autobusowe.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Przestrzeń

Gdynia: Od września trolejbusem do północnych dzielnic

Komunikacja

Zobacz również:

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 15 marca 2022

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Przestrzeń

Gdynia: Od września trolejbusem do północnych dzielnic

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5