Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Rusza przetarg na projekt i budowę ostatniego odcinka II linii metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-11-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Rusza przetarg na projekt i budowę ostatniego odcinka II linii metra
fot. IngolfBLN, lic. CC BY-SA 2.0 Wikimedia common
Wcześniej niż zapowiadano ruszył przetarg na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz zapleczem na Morach. Przyszły wykonawca będzie miał nieco ponad cztery lata na zrealizowanie inwestycji. – Kończymy w październiku 2022 r. – zapowiada Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Przedmiotem przetargu jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla trzeciego etapu rozbudowy II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz ze Stacją Techniczno-Postojową na Morach, która jest niezwykle ważna dla sprawnego funkcjonowania całej linii. Długość odcinka, na którym znajdą się trzy nowe stacje, to 3,92 km. Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji przedprojektowej, wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej węzłów przesiadkowych, dokumentacji projektowej, a także przeprowadzenie prac.

Na razie zamówienie trafiło do dziennika urzędowego Unii Europejskiej, zamawiający nie opublikował jeszcze szczegółowej specyfikacji zamówienia. Termin składania ofert 12 stycznia. O wyborze zadecydują cena (60%), przedłużenie okresu rękojmi na roboty budowlane (32%), skrócenie terminu realizacji (8%). Na realizację przeznaczono 50 miesięcy, czyli nieco ponad cztery lata.

W postępowaniu mogą brać udział firmy, które dysponują własnymi środkami finansowymi lub posiadają zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 150 mln zł, a także średni roczny obrót za ostatnie trzy lata obrotowe w wysokości nie mniejszej niż 500 mln zł rocznie. Wykonawcy muszą dysponować doświadczenie w zakresie budowy łącznie co najmniej 3 km pojedynczego tunelu wykonanego w technologii tarcz zmechanizowanych, w tym co najmniej 1 km tunelu podziemnego transportu szynowego w mieście z co najmniej dwiema stacjami podziemnymi, z przejściem tarcz TBM przez konstrukcje tych stacji, co najmniej 3 km torów kolejowych z rozjazdami i sterowaniem ruchu pociągów, a także co najmniej jeden budynek o powierzchni zabudowy minimum 3 000 m2 i kubaturze minimum 18 000 m³.

Stacja C3 o roboczej nazwie Lazurowa znajdzie się po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie Lazurowej. Przystanek znajdzie się w nowej lokalizacji, po zachodniej stronie pętli Os. Górczewska. Stacja C2 o roboczej nazwie Chrzanów zostanie ulokowana w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej. Ostatnia stacja C1 o roboczej nazwie Połczyńska przewidziana jest w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Za nią, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zostanie zlokalizowana Stacja Techniczno-Postojowa Mory. Na terenie o łącznej powierzchni 26 hektarów przewidziano hale postojowe i serwisowe, magazyny i zaplecze techniczne II linii metra. Odcinek ten, zgodnie z warunkami, ma być skromny pod względem wystroju czy rozwiązań technologicznych. W rejonie stacji C3 i C1 przewidziano węzły przesiadkowe.

Wcześniej Metro Warszawskie organizowało konkurs architektoniczno-budowlany, który zakończył się fiaskiem. Zwycięskie konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński nie dochowało w należytym stopniu zasady anonimowości i postępowanie zostało unieważnione po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej, podtrzymanej przez sąd. W tej sytuacji Metro zdecydowało się na ogłoszenie przetargu w formule projektuj i buduj, który pierwotnie miał ruszyć w I kwartale przyszłego roku.

Do zrealizowania pozostaje też odcinek poprzedni w ramach II etapu rozbudowy II linii metra – od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich (w ramach tzw. odcinków 3+2). Tutaj jednak oddzielono etap projektowania od etapu budowy. Przetarg na realizację prac ma zostać ogłoszony na początku przyszłego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Witold Urbanowicz 04 września 2023

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Witold Urbanowicz 04 września 2023

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5