Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Rusza przetarg na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Nowy tunel i dwie kładki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Rusza przetarg na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Nowy tunel i dwie kładki
fot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
PKP PLK ogłosiły przetarg na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska z myślą o obsłudze zwiększonych potoków podróżnych w czasie zamknięcia linii średnicowej. Na stacji pojawią się dodatkowy tunel oraz dwie kładki. Jedna z nich wreszcie umożliwi wygodne dojście do wiaduktu w ciągu Andersa.

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują przebudowę linii średnicowej, która ma się rozpocząć w 2020 r. Jeszcze nie zdecydowano, czy w jednym czasie będą remontowane linia podmiejska i dalekobieżna, czy też prace będą prowadzone oddzielnie na dwóch liniach. Wariant realizacji prac ma zostać wybrany jesienią.

Wiadomo jednak, że większość dalekobieżnego ruchu przelotowego ma zostać przekierowana na Warszawę Gdańską, a stacja w obecnym kształcie – z jednym tunelem na perony – nie będzie w stanie obsłużyć znacznie zwiększonych potoków podróżnych. Dlatego też PKP PLK planują jej znaczną rozbudowę.

Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest zaprojektowanie i wykonanie robót w zakresie dostosowania infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Gdańska do obsługi zwiększonej liczby pasażerów. Zakres prac opisany w programie funkcjonalno-użytkowym przewiduje budowę nowego przejścia podziemnego po zachodniej stronie stacji z łącznikiem prowadzącym do istniejącego tunelu, a także projektowanego nowego dworca z budynkami biurowymi. Przejście o szerokości minimalnej 9,5 m będzie kończyć się bezpośrednio za peronem 4. Na każdy peron prowadzić będzie jeden ciąg schodów ruchomych, schody zwykłe oraz winda. Posadzka oraz schody zwykłe zostaną wykonane z płyty żelbetowej, ściany zostaną obłożone okładziną z paneli aluminiowych perforowanych w kolorze białym oraz antracytowym, a sufit podwieszany zostanie wykonany z paneli z siatki w kolorze antracytowym.


mat. PKP PLK

W istniejącym tunelu, łączącym perony z dworcem, stacją metra, przystankami tramwajowymi, ul. Słomińskiego po południowej stronie, a także ul. Krajewskiego po północnej stronie, schody zwykłe zostaną zamienione na ruchome (na każdy peron dwa biegi). Powstać mają też zadaszona kładka wschodnia, łącząca perony z wiaduktem w ciągu Andersa oraz kładka zachodnia, łącząca perony z ul. Felińskiego oraz ul. Kłopot. Na perony będzie można dostać się za pomocą zadaszonych schodów zwykłych i windy. Rozbudowany ma zostać też system informacji pasażerskiej. Wydłużone zostaną też wiaty przystankowe, które obejmą całą długość peronu – między kładkami.

Termin składania ofert mija 24 września. O wyborze zadecydują cena (70%) oraz termin realizacji (30%). Prace mają zostać wykonane w terminie, który nie przekracza 20 miesięcy. Szacowana wartość zamówienia wynosi 54,3 mln zł netto.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5