Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Rusza wielki przetarg na przebudowę stacji Olsztyn Główny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Rusza wielki przetarg na przebudowę stacji Olsztyn Główny
fot. MJ
PKP PLK ogłosiły wyczekiwany przetarg na przebudowę stacji Olsztyn Główny. Perony będą wyższe i szersze, zbudowany zostanie też nowy tunel, dzięki którym pasażerowie będą mogli dojść na drugą stronę stacji - na Zatorze. Wartość zamówienia przekracza 200 mln zł.

Stacja Olsztyn Główny zmieni diametralnie swoje oblicze. Przebudowany zostanie cały układ torowy. Perony zostaną podwyższone i poszerzone - z zachowaniem zabytkowych wiat. Jednokrawędziowy peron 1 po stronie wschodniej zyska nową, 150-metrową krawędź dla obsługi pociągów w kierunku Szczytna.

Powstanie też nowy tunel, który będzie szerszy, wyższy i przede wszystkim dłuższy. Obiekt zostanie wydłużony o ok. 100 m, dzięki czemu pasażerowie i mieszkańcy Olsztyna będą mogli przejść na drugą stronę stacji - w kierunku ul. Zientary-Malewskiej i Zatorza. Na perony będą prowadzić schody zwykłe, dwa ciągi schodów ruchomych oraz windy. Więcej o zakresie prac pisaliśmy szczegółowo tutaj.

Wartość zamówienia przekracza 200 mln zł. W zamówieniu podstawowym przewidziano przebudowę układu torowego stacji Olsztyn Główny w zakresie torów głównych zasadniczych i głównych dodatkowych zlokalizowanych przy peronach oraz torów nr 10 i 12, przebudowę istniejących urządzeń srk z centralizacją nowych napędów, budowę nowego tunelu, budowę peronów, przebudowę sieci trakcyjnej i budowę infrastruktury teletechnicznej.

Przewidziano też dwie opcje. Pierwsza zakłada wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy grupy torów „200” umożliwiającej obsługę pociągów towarowych o długości min. 750 m oraz budowy torów odstawczych z niezbędną infrastrukturą, w tym urządzeniami srk i elektryfikacją. Przedmiotem drugiej jest wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy nowych komputerowych urządzeń srk.

Termin składania ofert mija 27 listopada. O wyborze zdecydują cena za realizację zakresu podstawowego (50%), cena za realizację opcji nr 1 (15%), cena za realizację opcji nr 2 (35%). Na realizację prac przeznaczono 30 miesięcy.

Inwestycja ma zakończyć się w 2023 r. Oddzielnym zadaniem będzie budowa nowego dworca kolejowego. Przetarg przygotowuje PKP SA.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5