Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi, wspólnie z gminą Konstantynów Łódzki, ogłosił przetarg na przebudowę ok. 7 km trasy tramwajowej wzdłuż Konstantynowskiej w Łodzi i Łódzkiej oraz Jana Pawła II w Konstantynowie Łódzkim. Roboty obejmują odcinek od skrzyżowania z Krakowską w Łodzi do konstantynowskiego pl. Wolności.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja linii tramwajowej w ul. Konstantynowskiej , Łódzkiej i Jana Pawła II od ul. Krakowskiej na terenie Łodzi do placu Wolności w Konstantynowie Łódzkim. Zamówienie jest realizowane w formuje zaprojektuj i wybuduj. Przewidziano dwa zadania – jedno obejmuje teren Łodzi, a drugie – Konstantynowa Łódzkiego.
W Łodzi prace obejmą odcinek ok. 2,8 km. Na opracowywanym odcinku, pomiędzy ul. Krakowską a granicą miasta, znajduje się jeden węzeł rozjazdowy w rejonie zajezdni Brus oraz trzy mijanki. Założono rozbiórkę wszystkich elementów infrastruktury, w tym trzech mostów nad rzeką Łódką. Nowa trasa będzie przebiegać w większości w śladzie torowiska istniejącego. Przy zajezdni Brus oraz jednej z mijanek wydłużono odcinki dwutorowe. Torowisko zostanie wykonane w technologii podsypkowej. W sumie przewidziano przebudowę 3472 m toru pojedynczego. Ustawione zostaną słupy rurowe – za wyjątkiem zajezdni Brus, gdzie stanie słup kratownicowy. Zaplanowano przystanki Krańcowa (dwa perony), Zajezdnia Brus (dwa perony), Smulska (dwa perony, z czego ten w kierunku Konstantynowa poza granicami Łodzi). Do tego przewidziano rezerwę terenową pod dodatkową parę przystanków w rejonie ronda Andersa. Przystanki będą miały 35 długości. Z uwagi na zmianę ich szerokości i długości nastąpi w tych miejscach przesunięcie toru. Wszystkie projektowane perony tramwajowe, poza peronem przy Muzealnej Zajezdni Brus, zostaną wyposażone w systemowe wiaty peronowe. Natomiast przy Brusie stanie replika wiaty z lat 50. Ustawione zostaną elektroniczne tablice informacyjne. Przy ul. Przygranicznej stanie kontenerowa podstacja.
W Konstantynowie prace obejmą ok. 2480 m toru pojedynczego. Znajdują się tutaj trzy mijanki. Cały odcinek liczy ok. 4,5 km – przebudowa nie obejmie więc całego torowiska. Główne roboty torowe będą koncentrować się na odcinku na wschód od rejonu przystanku Krótka – w sumie przewidziano podział prac na ok. 10 odcinków. Poza jezdniami zaplanowano torowisko podsypkowe. Przystanki będą ulokowane w istniejących lokalizacjach, nie zmieni się też układ mijanek. Przebudowanych zostanie ok. 4900 m sieci jezdnej. Ustawione zostaną nowe słupy trakcyjne (rurowe). Na przystankach Szkoła (kier. Lutomiersk), Gdańska (kier. Lutomiersk), Krótka, Pl. Kościuszki, Daszyńskiego i Plac Wolności zostaną ustawione wiaty. Na wybranych przystankach staną też elektroniczne tablice informacyjne.
Termin składania ofert mija 27 września. O wyborze decydują cena (60%) oraz gwarancja jakości i rękojmia na wykonany przedmiot umowy (40%). Termin wykonania prac na zadanie obejmujące Łódź ustalono na 20 miesięcy, natomiast Konstantynów Łódzki – 16 miesięcy. Przewidziano możliwość udzielania zamówień podobnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.