Z końcem maja podpisano umowę na zaprojektowanie linii tramwajowej na Nowy Dwór. Parafowanie jej z wykonawcą faktycznie kończy spór o to, czy na Nowy Dwór pojedziemy tramwajem, czy autobusem po wydzielonej jezdni. Znamy też oferentów w przetargu na budowę tramwajowej trasy w ciągu ulic Popowickiej, Starogrobelnej i Długiej. To również kluczowa inwestycja transportowa dla Wrocławia.
Linię tramwajową łączącą centrum miasta z Nowym Dworem zaprojektuje spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, która zażyczyła sobie za wykonanie projektu prawie 2 mln. zł. Oferta była najkorzystniejsza finansowo, dlatego 31 maja w siedzibie Wrocławskich Inwestycji podpisano z nią umowę. Więcej na temat zgłoszonych ofert w przetargu pisaliśmy
TUTAJ.
Czas realizacji zamówienia określono na 13 miesięcy. Po wyborze wykonawcy, budowa linii tramwajowej mogłaby więc ruszyć już w drugiej połowie 2017 roku.. Na realizację inwestycji zaplanowano w budżecie miasta na lata 2018–19 180 mln zł. Otwarcie trasy zaplanowano na 2020 rok.
Tymczasem Wrocławskie Inwestycje otworzyły kopert z ofertami na zaprojektowanie kolejnej ważnej inwestycji.
W tym wypadku chodzi o opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich decyzji i pozwoleń na realizację robót budowlanych i ich zakończenie, jak również pełnienia nadzoru autorskiego w ramach budowa trasy tramwajowej wzdłuż ulic Popowickiej – Starogroblowej i Długiej. Wybrany w przetargu projektant zaprojektuje też dokumentacje przebudowy wiaduktu nad ulicą Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław – Popowice.
Do tego przetargu zgłosiło się 5 podmiotów. Tym razem oferta Schuessler-Plan Inżynierzy okazała się najdroższa (2,6 mln zł), najtańsza zaś była oferta konsorcjum Systra SA i Systra SA oddział w Polsce (1,5 mln zł). Projektować wspomnianą trasę chce też BBF sp. z o.o.(1,8 mln zł), CE PROJECT GROUP sp. z o.o. Spółka (2,2 mln zł) i Progreg sp. z o.o. (2,5 mln zł). Wszyscy oferenci zadeklarowali podobną liczbę pobytów na budowie w ramach nadzoru autorskiego w liczbie 80 obecności. O tym którego wykonawcę projektu wybiorą Wrocławskie Inwestycje poinformujemy wkrótce.