Na terenie zajezdni przy ul. Kołobrzeskiej, gdzie dotychczas przestrzeń dzieliły tramwaje i autobusy, pojawiły się koparki, ciężki sprzęt, a przy okazji hałdy gruzu. Rozpoczęła się inwestycja polegająca na rozbudowie infrastruktury tramwajowej. Dzięki temu miastu uda się pomieścić wszystkie dwanaście nowych Panoram.
W pierwszej kolejności wykonawca musi zrobić miejsce pod przyszłą infrastrukturę. Rozpoczęło się wyburzanie starych obiektów. W gruz zamieniane są warsztat, myjnia autobusowa czy zaplecze socjalno-magazynowe. W ich miejsce powstanie nowoczesna hala postojowa dla tramwajów z warsztatem i torowiskami.
Nowa część zajezdni będzie lustrzanym odbiciem obecnego obiektu i układu. Po przeciwległej stronie zaplanowano halę postojową z pięcioma torami oraz halę serwisową z trzema torami. Dookoła hal poprowadzone zostaną oczywiście tory techniczne, które będą łączyć się z dotychczasową siecią na terenie zajezdni. Rozbudowie ulegnie także wjazd na teren zajezdni do pełnej gwiazdy.
Nowa część ma pomieścić minimum 16 tramwajów długości 32,5 m. Towarzyszyć temu ma powstanie m.in. trakcji, torowisk, układu drogowego, wykonanie zasilania. W ramach opcji może zostać zlecona budowa kompletnej hali naprawczej z zapleczem. Olsztyn posiada łącznie już 27 tramwajów – Tramino i Panoram. Wszystkie nie mieszczą się w hali, dlatego MPK Olsztyn rozlokowuje je na torach technicznych wokół obiektu. Obecnie sprawę ułatwiają planowe przeglądy tramwajów Solarisa, które kolejno trafiają w ramach
gwarancji do producenta w Poznaniu.
Za rozbudowę zajezdni tramwajowej odpowiada Budimex w konsorcjum z KZN Rail. Firma wykonuje roboty za 90,5 mln zł za zakres podstawowy. opcji za 16 mln zł. Od podpisania umowy w maju, wykonawca ma 18 miesięcy na realizację inwestycji.