19 sierpnia pierwsi pasażerowie mieli okazję skorzystać z nocnych pociągów metra w stolicy Wielkiej Brytanii. Projekt wystartował z rocznym opóźnieniem. Jeśli prognozy dotyczące dużego zainteresowania podróżnych nocnymi kursami sprawdzą się, nocne metro będzie funkcjonować na kolejnych liniach.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, nocne kursy londyńskiego metra ruszyły w miniony weekend i zostały uruchomione na dwóch liniach: Central oraz Victoria. Już wiadomo, że usługa przysporzyła londyńskiemu metru dodatkowych 50 tys. podróżnych. Oczekiwania władz Londynu są jednak w tym zakresie znacznie większe, ale również liczba linii, z których będzie można korzystać także nocą w weekendy, będzie większa.
Nocne metro ma przynieść lokalnej gospodarce dodatkowe pieniądze. Będzie to jednak także znaczące skrócenie czasu podróży. Średnio każdy pasażer korzystający z podziemnej kolei, wróci do domu o 20 minut szybciej niż w przypadku podróży wyłącznie nocnym autobusem. W skrajnych przypadkach podróż może skrócić się nawet o godzinę.
Nocne pociągi będą kursowały z częstotliwością co ok. 10 minut, w piątkowe i sobotnie noce, w czasie, gdy do tej pory metro było zamykane - między 00:30 a 05:30. Projekt został rozpoczęty od uruchomienia nocnych kursów na dwóch liniach. W następnych tygodniach zostanie jednak rozszerzony o kolejne: Central, Victoria, Jubilee, Northern oraz Piccadilly. W związku z projektem, zostały także uruchomione nowe linie autobusowe.
Ważnym elementem przy okazji tego projektu jest sprawa bezpieczeństwa. Dlatego władze Londynu dodatkowo zainwestowały 3,4 mln funtów w działania policji, której w weekendy będzie więcej - szczególnie w rejonach funkcjonujących linii. Jednak przede wszystkim do realizacji całego przedsięwzięcia metru potrzeba 200 nowych maszynistów zatrudnianych w niepełnym wymiarze godzin. Samo uruchomienie nocnego metra ma kosztować łącznie 17 mln funtów. Natomiast dodatkowe godziny funkcjonowania mają kosztować w skali roku ok. 25 mln funtów.
Pierwotnie uruchomienie nocnych pociągów metra w Londynie było zapowiadane przez ówczesnego burmistrza Borisa Johnsona na wrzesień 2015 roku. Projekt stanowczo opóźniały m. in. dotkliwe dla londyńczyków strajki pracowników metra. Wdrożenie weekendowych, całodobowych kursów to także jeden z priorytetów nowego burmistrza.
W miniony weekend najwięcej osób wsiadło do metra na stacji Oxford Circus - ok. 6,5 tys. pasażerów. Najwięcej osób wysiadło na stacji Stratford - ok. 4250 podróżnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.