Urząd Miasta Rybnika poszukuje przewoźnika wspomagającego miejskiego przewoźnika w obsłudze linii autobusowych. Zamawiający nie wskazuje konkretnych tras dla 4 pojazdów liniowych, określa jedynie wielkość pracy przewozowej do wykonania w ciągu 10 lat. Oferty mają zostać otwarte na początku listopada.
Wykonawca ma skierować do obsługi linii co najmniej pięć (4 podstawowe i przynajmniej 1 rezerwowy) fabrycznie nowe autobusy miejskie. Dopuszczalny jest zarówno silnik spalinowy, jak i napęd hybrydowy lub zeroemisyjny w rozumieniu ustawy o elektromobilności – choć dwa ostatnie będą premiowane przy ocenie ofert. Zamawiający wymaga wyposażenia ich w monitoring, a także w system uniemożliwiający uruchomienie w razie wykrycia nietrzeźwości kierowcy. Przewoźnik musi też we własnym zakresie wyposażyć autobusy w urządzenia elektronicznego systemu poboru opłat, identyczne w każdym pojeździe i kompatybilne z obecnie eksploatowanym w Rybniku systemem R&G Mielec.
Nie wiadomo na razie, jakie linie i brygady zostaną przydzielone zwycięzcy przetargu. UM Rybnik ma poinformować o tym najpóźniej tydzień przed rozpoczęciem świadczenia usług, zaplanowanym na 1 stycznia 2025 r. Umowa będzie obowiązywać przez 10 lat. Szacowana wielkość pracy eksploatacyjnej w tym czasie to 4 058 000 wozokilometrów, a minimalna wielkość gwarantowana – 3 449 300 wozokilometrów. Autobusy mają kursować przez cały rok we wszystkie dni tygodnia.
Wynik przetargu będzie zależał w 60% od ceny. Zwracają uwagę bardzo rozbudowane kryteria jakościowe. Oprócz wspomnianego rodzaju napędu (11%) znalazł się wśród nich wzór tapicerki (5% – samorząd będzie premiował wzór zgodny z systemem identyfikacji wizualnej Rybnika), kabina kierowcy (9% – im lepiej odizolowana od przestrzeni pasażerskiej, tym wyższa punktacja), typ wyświetlacza tylnego (5% – preferowane będą długie tablice, przystosowane do wyświetlania kierunku jazdy) i zewnętrznego prawego (5% – lepiej, by numer linii oraz kierunek jazdy były wyświetlane na odrębnych urządzeniach), a także rodzaj drzwi (5% – władzom Rybnika zależy na odskokowo-przesuwnych jako zapewniających sprawniejszą wymianę pasażerską na przystankach.
Oferty na usługę przewozową można składać do godziny 9 4 listopada. Oferenci będą związani propozycjami przez 120 dni – zamawiający bierze więc pod uwagę, że może nie zdążyć z rozstrzygnięciem przetargu przed planowanym terminem rozpoczęcia przewozów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.