Komunikacja Miejska Rybnik tworzyła oferty w przetargu na dostawę 11 autobusów hybrydowych. Na dostawy przeznaczono cztery miesiące. O zamówienie ubiega się wyłącznie Solaris. W oddzielnym postępowaniu zamawiający stara się kredyt na zakup tych pojazdów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 11 nowych autobusów z napędem hybrydowym. Zamawiający wymaga pojazdów o długości 11,5-12,5 m (+/-2%) w dwóch wersjach, różniących się nieznacznie wykonaniem. Mają one pomieścić min. 86 podróżnych, w tym min. 32 bądź 34 na miejscach siedzących, z czego odpowiednio min. 28 i 32 na pełnowymiarowych miejscach stałych (w zależności od typu pojazdu).
Wymagane są silniki o mocy min. 150 kW, umieszczone z tyłu pojazdu. Silnik bądź silniki elektryczne napędu hybrydowego mają zapewniać optymalną dynamikę jazdy autobusu w ruchu miejskim, jednakże moc znamionowa lub maksymalna moc netto nie może być mniejsza niż 130 kW. Wymagany zasięg to min. 500 m, ponadto silniki te mają pełnić również funkcję generatora energii elektrycznej. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (29 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 24,158 mln zł brutto, co mieści się w budżecie określonym na 24,2 mln zł. Rozstrzygnięcie powinno być formalnością.
Na dostawy przeznaczono 120 dni, przy czym pierwsze pięć autobusów powinno zostać dostarczonych w ciągu 100 dni. Wykonawca może jednak zaoferować skrócenie tego drugiego terminu do 60 dni.
Jednocześnie Rybnik prowadzi postępowanie na udzielenie finansowania – o łącznej wartości 24,2 mln zł brutto. Okres finansowania obejmuje 108 miesięcy – od 2023 r. do 2029 r.