Komunikacja Miejska Rybnik prowadzi przetarg na dostawę 11 autobusów hybrydowych. Na dostawy przeznaczono cztery miesiące. W oddzielnym postępowaniu zamawiający stara się kredyt na zakup tych pojazdów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 11 nowych autobusów z napędem hybrydowym. Zamawiający wymaga pojazdów o długości 11,5-12,5 m (+/-2%) w dwóch wersjach, różniących się nieznacznie wykonaniem. Mają one pomieścić min. 86 podróżnych, w tym min. 32 bądź 34 na miejscach siedzących, z czego odpowiednio min. 28 i 32 na pełnowymiarowych miejscach stałych (w zależności od typu pojazdu). Wymagany układ drzwi to 2-2-2 i 2-2-0. Pierwsze mają otwierać się do wewnątrz, a kolejne – odskokowo-przesuwne, na zewnątrz. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe, z wejściem na wysokości min. 320 mm.
Wyposażenie obejmuje alokomat, defibrylator, porty USB, wyświetlacze LED i LCD, automatyczne zapowiedzi, nagłośnienie, monitoring, system zliczania pasażerów. Wykonawca zamontuje kasowniki dostarczone przez zamawiającego oraz miejsce na biletomat Wymagane są okna przesuwne bądź uchylne, klimatyzacja oraz ogrzewanie wodne, a do tego podłączony do układu chłodzenia, niezależny od pracy silnika, agregat grzewczy, zasilany olejem napędowym z głównego zbiornika paliwa.
Wymagane są silniki o mocy min. 150 kW, umieszczone z tyłu pojazdu. Silnik bądź silniki elektryczne napędu hybrydowego mają zapewniać optymalną dynamikę jazdy autobusu w ruchu miejskim, jednakże moc znamionowa lub maksymalna moc netto nie może być mniejsza niż 130 kW. Wymagany zasięg to min. 500 m, ponadto silniki te mają pełnić również funkcję generatora energii elektrycznej. Energia elektryczna musi być generowana podczas hamowania autobusu na zasadzie rekuperacji (przetwarzania energii hamowania na energię elektryczną) oraz pochodzić z chwilowego nadmiaru mocy silnika wysokoprężnego.
Termin składania ofert mija 23 sierpnia. Startować mogą firmy, które dostarczyły co najmniej 10 fabrycznie nowych autobusów o napędzie hybrydowym – w ramach jednej lub kilku dostaw. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz kryteria techniczne (40%). Pod uwagę będą brane okres gwarancji całopojazdowej, zaoferowanie lusterek boczne w formie kamer, zużycie paliwa, sposób dostępu do OBD, sposób zabezpieczenia poszycia zewnętrznego, zaaferowanie superkondensatorów, skrócenie czasu dostawy.
Na dostawy przeznaczono 120 dni, przy czym pierwsze pięć autobusów powinno zostać dostarczonych w ciągu 100 dni. Wykonawca może jednak zaoferować skrócenie tego drugiego terminu do 60 dni. Szacowana wartość zamówienia to 24,2 mln zł.
Jednocześnie Rybnik prowadzi postępowanie na udzielenie finansowania – o łącznej wartości 24,2 mln zł brutto.Okres finansowania obejmuje 108 miesięcy – od 2023 r. do 2029 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.