Rzeszów rozpisał przetarg na zakup elektrobusów o długości 8-9,5 m. Zamówienie obejmuje także wykonanie infrastruktury do ładowania pojazdów.
Zamawiający wymaga pojazdów o długości od 8 do 9,5 m i szerokości do 2,55 m. Każdy autobus ma pomieścić min. 50 osób, z czego min. 20 na miejscach siedzących. Wymagane jest jedno miejsce na wózek. Dopuszczone są pojazdy, w których powierzchnia niskiej podłogi wynosi minimum 60 procent długości autobusu (z jednym stopniem poprzecznym wewnątrz pojazdu). Zamawiający oczekuje drzwi w układzie 2+2 lub 1+2, wszystkie otwierane do wewnątrz. Maksymalna wysokość progu w drzwiach do 340 mm. Wymagane są urządzenie do dezynfekcji rąk, ogrzewanie wodno-elektryczne, wspomagane dodatkowo urządzeniem grzewczym zasilanym olejem napędowym, klimatyzacja, system wspomagania pracy kierowcy, system informacji pasażerskiej z zapowiedziami i tablicami LED/LCD, monitoring, system zliczania pasażerów, biletomat na transakcje przy pomocy karty.
Pojazdy mają być wyposażone w silnik umieszczony centralnie lub silniki umieszczone w piastach kół lub silniki umieszczone w osi napędowej przy piastach kół. Zamawiający zaleca wyposażenie silników w układ ograniczenia prędkości do 80 km/h. Wymagane są silniki o mocy umożliwiającej osiągnięcie dynamiki ruchu nie gorszej niż w porównywalnych autobusach z silnikiem wysokoprężnym zasilanym olejem napędowym. W układzie napędowym winien być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy. Pojemność baterii określono na min. 240 kWh. Autobus dostosowany do wolnego ładowania magazynów energii w systemie plug-in oraz szybkiego ładowania za pomocą odwróconego pantografu.
Zamówienie obejmuje także infrastrukturę. Przewidziano dostawę sześciu ładowarek stacjonarnych o mocy wyjściowej pojedynczej ładowarki min. 60 kW. Zmodernizowana zostanie także trafostacja przy ulicy Lubelskiej w Rzeszowie.
Termin składania ofert mija 18 października. Startować mogą firmy, które dostarczyły co najmniej dwa autobusy elektryczne oraz zainstalowały dwie ładowarki zajezdniowe o mocy wyjściowej 30 kW. O wyborze zdecydują cena (60%), ocena techniczna (35%) oraz zużycie energii elektrycznej (5%). Pod uwagę brane będą okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej, okres gwarancji całopojazdowej, podział poszyć ścian bocznych, podział poszyć ścian bocznych, liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi, zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, układ klimatyzacji wykonany ze stopów miedzi.
Na realizację zamówienia przeznaczono 182 dni. Zakup jest możliwy dzięki środkom unijnym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.