W przyszłym roku z ulic Rzeszowa zjedzie ostatni wysokopodłogowy autobus kursujący w regularnym ruchu. Ponadto wszystkie autobusy MPK Rzeszów będą pomalowane na jeden, wspólny kolor. Przewoźnik testuje aktualnie następne autobusy elektryczne, w tym 6-metrowego King Longa i zapowiada dalsze zakupy taboru zeroemisyjnego.
MPK Rzeszów jest w trakcie testów następnych autobusów elektrycznych. Przewoźnik testuje (lub dopiero co skończył) trzy pojazdy, dwa 12-metrowe elektrobusy - Irizar ieBUS12 oraz Solaris Urbino 12 Electric a także 6-metrowego King Longa SmartCity PEV6.
6-metrowy autobus na specjalnej trasie
Zwłaszcza testy malutkiego King Longa są ciekawe, bowiem jak pisze MPK, testy autobusu posłużą do uruchomienia tymczasowej linii nr 50, kursującej na trasie: Dworzec Lokalny – Piłsudskiego U. Marszałkowski – Piłsudskiego U. Wojewódzki – Dworzec Główny PKP. W drugą stronę autobus pojedzie trasą: Dworzec Główny PKP – Piłsudskiego U. Wojewódzki – Piłsudskiego U. Marszałkowski – Dworzec Lokalny.
Odjazdy realizowane będą co 30 minut w wymiarze 37 kursów Dworzec Lokalny – Dworzec Główny (5:55-23:55) i 38 kursów Dworzec Główny – Dworzec Lokalny (5:35-24:05). Testy Autobusu oraz funkcjonowania całej linii potrwają do pierwszych dni stycznia
“Próby obejmą także ocenę nowej trasy, która w przypadku pozytywnego odbioru przez pasażerów może zostać wprowadzona na stałe do rozkładu jazdy” – pisze miasto na swojej stronie internetowej.
King Long SmartCity PEV6 to pojazd o długości 6 metrów, charakteryzujący się zasięgiem około 200 km na jednym ładowaniu oraz szybkim procesem ładowania baterii. Elektrobus ma 22 miejsca w tym 10 miejsc siedzących.
Jednolita barwa pojazdów oraz koniec wysokiej podłogi
Przy okazji testów pojazdów włodarz miasta, Konrad Fijołek przypomniał, że Rzeszów szykuje się do zakupów następnych zeroemisyjnych autobusów, przede wszystkim
20 autobusów wodorowych. Ponadto władze MPK zapowiedziały, że w pierwszym kwartale 2025 roku rozpocznie się “dozbrajanie” obecnych autobusów w ładowarki USB dla pasażerów - na pierwszy ogień pójdą Mercedesy Citaro w liczbie 30.
Do tego w przyszłym roku ma nastąpić unifikacja wizualna całej floty - wszystkie autobusy będą pomalowane w pomarańczowo-srebrne barwy MPK, a z ulic Rzeszowa zjedzie też ostatni wysokopodłogowy autobus, który nie jest dostosowany do przewożenia pasażerów z ograniczoną mobilnością czy też rowerzystów. Zostanie on zachowany jako pojazd zabytkowy.