Partner serwisu
Komunikacja

Rzym: 40 nowych autobusów hybrydowych Citaro na liniach podmiejskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
28-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Mercedes Benz

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Rzym: 40 nowych autobusów hybrydowych Citaro na liniach podmiejskich
mat. prasowe
Od 21 stycznia 2024 roku 40 hybrydowych autobusów miejskich Mercedes-Benz Citaro zostało włączonych do obsługi połączeń podmiejskich w aglomeracji Rzymu. Operator autobusowy Autoservizi Troiani dopiero niedawno odebrał nowe autobusy hybrydowe od włoskiej spółki Daimler Buses zajmującej się dystrybucją na rzecz Daimler Buses Italia. Autobusy hybrydowe zostały wprowadzone do eksploatacji zaledwie 20 dni po zawarciu umowy z miastem Rzym (Roma Capitale). Joint venture ATI Autoservizi Troiani i SAP wybrało przetarg na obsługę części połączeń podmiejskich przez osiem lat.

Zgodnie z przewidywaniami nowa flota autobusów hybrydowych Citaro, podczas użytkowania w na wschód od Tybru podmiejskiej dzielnicy Municipio V w Rzymie, powinna zużywać nawet o 8,5% mniej paliwa w porównaniu z taborami opartymi na konwencjonalnych silnikach wysokoprężnych.

Charakterystyczny wygląd nowych niskopodłogowych autobusów hybrydowych z gwiazdą Mercedesa sprawia, że nie da się ich pomylić z żadnymi innymi pojazdami w ruchu miejskim. Ciemnoczerwony design z białym napisem Autoservizi Troiani od razu rzuca się w oczy. Każdy z 40 trzydrzwiowych autobusów solo Citaro hybrid, liczących nieco ponad 12 metrów długości, może przewozić do 108 pasażerów. Ci mają tu do dyspozycji 26 miejsc siedzących i 82 miejsca stojące.

Miejskie autobusy Citaro hybrid to lekkie hybrydy łączące w sobie zalety silników spalinowych i napędów elektrycznych. Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny OM 936 h o mocy 220 kW (299 KM) jest połączony z silnikiem elektrycznym generującym moc 14 kW. Jest on w całości napędzany „zieloną” energią i wspomaga silnik spalinowy w fazach wysokiego zapotrzebowania na moc. Podczas hamowania i zwalniania silnik elektryczny przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną. Jednostka ta posiada oddzielną sieć 48 V, która zaliczana jest do układów niskonapięciowych, dzięki czemu jest też bezpieczna w obsłudze. Superkondensatory o wysokiej gęstości mocy służą jako magazyn energii w kompaktowym module hybrydowym „supercaps”, który umieszczony jest na tylnej części dachu autobusu, co pozwala nie tylko zaoszczędzić miejsce lecz także zapewnia mu większe bezpieczeństwo w razie zderzenia. Dzięki miękkiemu napędowi hybrydowemu obniża się zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń, co z kolei ma pozytywny wpływ na efektywność ekonomiczną użytkowania i zmniejsza zanieczyszczenie powietrza na przedmieściach włoskiej stolicy.

Liczne innowacyjne systemy bezpieczeństwa i wspomagania służące zapobieganiu kolizji czołowych, wspomaganiu przy wykonywaniu manewru skrętu i utrzymaniu pasa ruchu wspierają kierowcę, a pasażerom zapewniają bezpieczną i komfortową podróż. Oprócz asystenta skrętu Sideguard Assist 2, autobusy Citaro hybrid są również wyposażone w aktywny system wspomagania hamowania Preventive Brake Assist i system monitorowania ciśnienia w oponach TPM (Tyre Pressure Monitoring). System klimatyzacji w przestrzeni pasażerskiej jest w stanie wymienić całe powietrze na pokładzie co trzy minuty. Ponadto, wysokowydajne filtry cząstek stałych z warstwą antywirusową minimalizują ryzyko infekcji w autobusie.

Autoservizi Troiani działa w branży autobusowych przewozów pasażerskich od ponad 50 lat. 250 autobusów firmy pokonuje ponad 16 milionów kilometrów w ciągu roku. Jako operator obsługujący kursy liniowe, czarterowe i szkolne oraz zatrudniający 420 pracowników, Autoservizi Troiani działa w transporcie publicznym, szkolnym, regionalnym i dalekobieżnym, a także w branży turystycznej i czarterowej. Celem przedsiębiorstwa na najbliższych 5 lat jest stopniowa transformacja całej floty autobusów liniowych na warianty z napędem elektrycznym, do których należy również 40 nowych autobusów Citaro hybrid.

Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Praga: Pierwsze hybrydowe Iveco rozpocznie testy

Komunikacja

Praga: Pierwsze hybrydowe Iveco rozpocznie testy

Witold Urbanowicz 20 kwietnia 2024

Toruń unieważnia przetarg na hybrydy

Komunikacja

Toruń unieważnia przetarg na hybrydy

Witold Urbanowicz 22 marca 2024

Częstochowa chce ratować GAZEL-ę. Inaczej niż do tej pory

Komunikacja

Czteroosiowe Mercedesy wkrótce wyjadą na ulice Göteborga

Przestrzeń

Zobacz również:

Praga: Pierwsze hybrydowe Iveco rozpocznie testy

Komunikacja

Praga: Pierwsze hybrydowe Iveco rozpocznie testy

Witold Urbanowicz 20 kwietnia 2024

Toruń unieważnia przetarg na hybrydy

Komunikacja

Toruń unieważnia przetarg na hybrydy

Witold Urbanowicz 22 marca 2024

Częstochowa chce ratować GAZEL-ę. Inaczej niż do tej pory

Komunikacja

Czteroosiowe Mercedesy wkrótce wyjadą na ulice Göteborga

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5