We francuskim Saint-Etienne otwarto ponad 4-kilometrowe przedłużenie tramwajowej linii T3. To fragment, który zamyka sieć z liniami T1 i T2 i tworzy „tramwajową obwodnicę” wokół centrum miasta.
Otwarty fragment to w istocie… środkowa część linii T3. Przedłużenie linii na północ od dworca Chateaucreux i na południe od przystanku Terrase, spowodowało, że trzecia linia tramwajowa kursuje teraz korzystając z odcinków, które wcześniej wykorzystywały dwie linie wcześniejsze.
Tramwaje kursują tam z częstotliwością 10 minut. Czas podróży między wspomnianymi wyżej przystankami skrócił się z 19 do 14 minut. W sumie cała linia składa się z 28 przystanków i ma długość ok. 15 km.
Tramwaje w Saint-Etienne są nietypowe dla Europy Zachodniej, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę sympatię Francuzów do tego środka transportu – w ostatnich latach średniej wielkości miasta w tym kraju opierają swój transport właśnie na tramwajach. Sieć w Saint–Etienne działa bowiem nieprzerwanie od 1881 r. Wtedy otwarto linię, która dziś jest oznaczona jako T1. W latach trzydziestych zaczęto zastępować niektóre odcinki autobusami i trolejbusami, by w 1956 r. pozostawić tylko tę jedną linię. Lina T2 została uruchomiona w 2006 r.