Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Sasin: Łódzkie pokazuje, że fundusz autobusowy może naprawdę działać

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
30-12-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Sasin: Łódzkie pokazuje, że fundusz autobusowy może naprawdę działać
fot. Kasper FiszerAutobus w Łodzi – zdjęcie ilustracyjne
Województwo łódzkie podsumowało pierwszy kwartał funkcjonowania autobusowych linii regionalnych. Skorzystało z nich prawie 200 tys. podróżnych. System „autobusów marszałkowskich” ma dowodzić, że rządowy fundusz rozwoju połączeń autobusowych to narzędzie, które może realnie poprawić sytuację komunikacyjną mieszkańców.

Utworzenie 29 autobusowych połączeń regionalnych i planowane na 1 stycznia zwiększenie liczby linii do 36 jest w opinii Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego jednym z najważniejszych osiągnięć władz regionu w minionym roku. – Dzięki temu z mapy województwa zniknęły białe plamy komunikacyjne – przekonuje samorząd. Podkreśla także, że autobusy docierają do każdego z powiatów regionu i do 115 ze 177 gmin leżących w województwie łódzkim (licząc także linie uruchamiane w styczniu 2020 r.).

Dopłata ok. 2 zł do wozokilometra

– To jest rekord, jeśli chodzi o samorządy wojewódzkie. Chciałbym bardzo serdecznie podziękować samorządowi województwa łódzkiego i marszałkowi Grzegorzowi Schreiberowi. To działanie pokazuje bowiem, że fundusz autobusowy to realny instrument, który pozwala skutecznie rozwiązywać problemy mieszkańców – mówi Jacek Sasin, minister aktywów państwowych, cytowany w materiałach promocyjnych UMWŁ. Podkreślono w nich również, że równolegle z rozwojem siatki autobusowej wzrosła liczba połączeń realizowanych przez ŁKA.

UMWŁ podał także kilka danych dotyczących nowej siatki połączeń autobusowych. Łączna długość wszystkich 36 tras wyniesie 1 tys. 937 km. Dotowane autobusy zatrzymają się na 1 tys. 357 przystankach. Operatorzy zrealizują 3 mln 618 tys. wozokilometrów i otrzymają za to dofinansowanie w wysokości 7 mln 270 tys. zł. Przekłada się to na dopłatę do jednego wozokilometra w wysokości ok. 2 zł.

Tysiąc biletów okresowych i ok. 60 tys. podróży miesięcznie

Spośród danych przedstawionych dziennikarzom przez samorząd regionu na uwagę zasługuje także podsumowanie wyników sprzedażowych w pierwszych trzech miesiącach funkcjonowania 29 istniejących linii – od 1 września do 30 listopada. W tym czasie operatorzy sprzedali ok. 68 tys. biletów, w tym prawie 3 tys. okresowych. UMWŁ zakłada, że posiadacz biletu miesięcznego wykorzystuje go średnio 44 razy. Tym samym łączna liczba wykonanych podróży to według obliczeń Urzędu niecałe 200 tys. w całym kwartale.

Nowością, która wprowadzona zostanie 1 stycznia, ma być numeracja tras. Odpowiednie symbole pojawią się początkowo na schematycznych mapach. Numer 1 otrzymała linia z Tomaszowa Mazowieckiego do Rawy Mazowieckiej, a najwyższy – 36 – trasa ze Szczercowa do Widawy.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5