Siemens Mobility, Deutsche Bahn, S-Bahn München oraz bawarski minister transportu przedstawili w ostatnią środę nowe pojazdy, które od 2028 wejść mają do ruchu w sieci kolejki podmiejskiej stolicy Bawarii. Będą to pierwsze w kraju nierozdzielone wewnętrznie składy lokalne o długości 200 metrów.
W nowych pojazdach znajdzie się miejsce dla 1.841 pasażerów, co odpowiadać ma statystycznemu wypełnieniu 1.500 samochodów w ruchu miejskim.
Nowe pociągi mają spełniać wszystkie oczekiwania pasażerów i zleceniodawców przewozów. Mają być komfortowe, nowoczesne, praktyczne, oszczędne i przygotowane na obsługę połączeń przez wiele lat. Wyszystkie jednostki będą w pełni zautomatyzowane (ale nie autonomiczne), wyposażone w system ETCS, ATO (Automatic Train Operation) oraz TIMS (Train Integrity Monitoring System), system dynamicznej informacji pasażerskiej, sieć wifi, miejsca dla wózków dziecięcych i inwalidzkich, rowerów. Pasażerowie niedosłyszący będą mogli łączyć się dzięki bluetooth z systemem informacji, dzięki któremu usłyszą specjalne informacje. Do to tego dołaczą specjalne wyświetlacze wewnątrz i na zewnątrz pociągu. Wszystkie aktualizacje systemów dokonywane będą zdalnie.
Nowe pociągi powstawać będą w Monachium, Erlangen, Norymberdze oraz w Luhe-Wildenau. Pierwsze zamówienie opiewa na 90 pojazdów, które wyjadą na tory w latach 2028-2032. Specjalnie dla ich obsługi wydłużonych zostanie 18 peronów na stacjach, na których krawędzie peronowe są do tego niewystarczające oraz dwa warsztaty w samym Monachium. Gwarancje finansowe pochodzą od kraju związkowego Bawaria, zaś wartość zamówienia przekracza 2 mld euro.
O planach przewoźnika na zakup nowych jednostek pisaliśmy
już kilka miesięcy temu.