Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Schreiber: Tramwaj do Pabianic to wzór współpracy ponad politycznymi podziałami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
09-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Schreiber: Tramwaj do Pabianic to wzór współpracy ponad politycznymi podziałami
fot. Kasper FiszerTramwaj w Pabianicach
Choć samorządy regionu łódzkiego wywodzą się z różnych środowisk politycznych, w dziedzinie transportu mogą z powodzeniem ze sobą współpracować – przekonuje marszałek województwa Grzegorz Schreiber. Ocenia przy tym, że kooperacja mogłaby doprowadzić zarówno do zapewnienia przyszłości nieczynnym tramwajowym liniom podmiejskim, jak i rozszerzenia sieci regionalnych połączeń autobusowych. Zaapelował też o uruchamianie przez powiaty i gminy linii dotowanych z Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych.

– Chcielibyśmy, by kwestia podmiejskich tramwajów nie skończyła się na linii pabianickiej – mówił w czwartek w Pabianicach Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. – Przywiązuję dużą wagę także do innych linii tramwajowych związanych z tradycją Łodzi i miast okolicznych. Ważne jest, abyśmy doprowadzili do dalszego ciągu tej sprawy – mówił. Dodał, że niezależnie od różnic politycznych pomiędzy poszczególnymi organami samorządowymi powinno się to udać.

Do współpracy nie trzeba miłości, wystarczy rozsądek

Za przykład możliwości pokonania międzypartyjnych rowów podał on inwestycję przygotowaną przez Urząd Miejski w Pabianicach (prezydent tego miasta związany jest z Platformą Obywatelską), a która została dofinansowana przez władze wojewódzkie zarówno poprzedniej kadencji, kiedy regionem rządziła koalicja PO-PSL, jak i obecnej, gdy wiodącą rolę pełni PiS, z którego wywodzi się zresztą sam marszałek. – Jesteśmy w takim miejscu, w którym ludzie spotykają się z miłości, ale czasem także z rozsądku – powiedział podczas krótkiej konferencji prasowej odbywającej się w pabianickim Urzędzie Stanu Cywilnego. – Myślę, że nasza współpraca należy niewątpliwie do tej drugiej kategorii. Dzieli nas bardzo wiele, ale łączy szacunek do mieszkańców i dostrzeganie ich potrzeb – ocenił.

Jednocześnie zaapelował on o współpracę pomiędzy różnymi szczeblami samorządów także w innych sprawach związanych z transportem publicznym. – Dobrze byłoby, by taki sam mechanizm działał w drugą stronę: kiedy projekty rządowe są dobre, kiedy są środki, po które można sięgnąć dla dobra mieszkańców województwa, to warto z nich korzystać – mówił, odnosząc się do niewielkiego zaangażowania samorządów niższego szczebla w rozwój połączeń autobusowych dotowanych z krajowego funduszu. _ Jestem tym trochę zawiedziony – stwierdził.

Województwo liczy na więcej autobusowych linii gminnych i powiatowych w 2020 r.

– W tym programie jest jednak także miejsce dla opieszałych – mówił. Podkreślał, że w nowym roku do dyspozycji będzie kolejna, większa pula środków rozdzielana przez wojewodę. – Mam więc nadzieję, że te powiaty i gminy, które jeszcze nie skorzystały z Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych, wkrótce to uczynią – dodał.

Przypomnijmy, że województwo łódzkie uruchomiło wraz z początkiem września 29 linii autobusowych, których obsługę prowadzą PKS-y z Tomaszowa Mazowieckiego, Skierniewic, Opoczna, Łęczycy, Bełchatowa i Wielunia, a także Wicher Travel. Oferta kursów jest jednak stosunkowo niewielka i postulat uzupełnienia szkieletowej sieci wojewódzkiej o kursy gminne czy powiatowe wydaje się w kontekście walki z wykluczeniem komunikacyjnym słuszny. Władze regionu zapowiadały przy tym wcześniej, że wraz z początkiem przyszłego roku zamierzają rozszerzyć swoją ofertę.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5