Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Setra z nowym autobusem międzymiastowym

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Daimler Buses

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Setra z nowym autobusem międzymiastowym
wiz. Daimler Buses
Krótko po premierze kolejnej generacji autobusów turystycznych Setra ComfortClass 500 i TopClass 500, Setra otwiera teraz zupełnie nowy rozdział w tym segmencie, wprowadzając całkowicie przeprojektowane niskowejściowe autobusy międzymiastowe z serii MultiClass 500 LE.

Nowa MultiClass 500 LE oferuje teraz niezwykle szeroką gamę czterech modeli. Należący do klasy Low Entry (LE) kwartet łączy ze sobą dwa światy: Komfortowe wsiadanie dzięki niskiej podłodze i komfortowa podróż. Przed tylną osią znajdują się trzy płaskie stopnie prowadzące do tylnej części pojazdu. Dzięki rozwiązaniom technicznym w zakresie napędu i podwozia stosowanym w autobusach turystycznych pojazd wyznacza standardy komfortu nawet na długich trasach.

Paleta modeli MultiClass 500 LE obejmuje autobusy liniowe o długości od 10,51 do 14,52 m z dwiema i trzema osiami. Obejmują one spektrum zastosowań od ruchu podmiejskiego aż po kursy międzymiastowe na długich trasach w słabo zaludnionych regionach. Tym samym nowa generacja autobusów sprawdzi się w klasycznych przewozach liniowych i szkolnych, w transporcie wahadłowym, pracowniczym jak i wszelkich innych dowozach.

Nowość: Predictive Powertrain Control na trasach międzymiastowych

W tandemie z w pełni zautomatyzowaną przekładnią GO 250-8 PowerShift kierowcę wspiera najnowszy wariant inteligentnego tempomatu Predictive Powertrain Control (PPC), który efektywnie pomaga obniżyć spalanie. Bazując na zapisanych danych topograficznych układ dostosowuje styl jazdy, integrując go z automatyczną zmianą biegów. Materiały mapowe systemu pokrywają obecnie nie tylko autostrady i główne drogi ekspresowe, lecz także prawie wszystkie pozamiejskie drogi w Europie. PPC uwzględnia skrzyżowania, ronda i jest zintegrowany z tempomatem odległości. W oparciu o zapisane w systemie mapy PPC automatycznie zmniejsza prędkość w momencie wjeżdżania do miast i wsi, przed zakrętami dróg lokalnych o małym promieniu lub przeszkodami, takimi jak ronda, przystanki lub skrzyżowania z drogami nadrzędnymi.

Efektywność ekonomiczna godna klasy premium

Układ napędowy Setry MultiClass 500 LE oparty jest na wielokrotnie sprawdzonych, ekonomicznych komponentach. Z tyłu modeli dwuosiowych pracuje rzędowy, sześciocylindrowy silnik OM 936 o pojemności skokowej 7,7 l. Jest on dostępny w wersjach o mocy 220 kW (299 KM) i 260 kW (354 KM). Trzyosiowa MultiClass S 518 LE będzie wyposażona w rzędowy, sześciocylindrowy silnik OM 470 i pojemności skokowej 10,7 l, osiągający moc 290 kW (394 KM). W zależności od modelu, szeroki wybór przekładni obejmuje manualną skrzynię biegów, przekładnię półautomatyczną oraz automatyczne hydrokinetyczne skrzynie biegów produkcji Voith i ZF.

Jeszcze większe oszczędności MultiClass 500 LE jest w stanie osiągnąć dzięki połączeniu jednostki OM 936 z opcjonalnym modułem hybrydowym. Silnik elektryczny umieszczony pomiędzy jednostką napędową a skrzynią biegów działa jako generator podczas hamowania silnikiem lub hamulcem, wytwarzając energię elektryczną bez zużycia paliwa. Jest on umieszczony w dwóch modułach magazynujących na dachu. W sytuacjach dużego obciążenia, np. w momencie ruszania, silnik elektryczny o mocy 14 kW wykorzystuje tę energię do wspomagania silnika spalinowego. Tym samym pojazd zużywa mniej paliwa.

Przygotowania w toku: Program będzie gotowy za kilka miesięcy

Podobnie jak poprzednia seria, nowa Setra MultiClass 500 LE będzie produkowana w zakładach Daimler Buses w Hosdere koło Stambułu w europejskiej części Turcji. Uruchomienie produkcji klasycznych dwuosiowych pojazdów o długości około 12 i 13 m planowane jest od jesieni 2023 roku. Kompaktowa S 510 LE i trzyosiowa S 518 LE mają pojawić się z początkiem roku 2024.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Komunikacja

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Bartosz Chochołowski 28 sierpnia 2023

Setra: Regionalny autobus elektryczny pokażemy w połowie dekady

Komunikacja

Setra pokazała nowe autobusy

Komunikacja

Setra pokazała nowe autobusy

Redakcja/inf. pras. 04 października 2022

Setra ma 70 lat. W Ulm pokazano piękną historię firmy [zdjęcia]

Komunikacja

Zobacz również:

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Komunikacja

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Bartosz Chochołowski 28 sierpnia 2023

Setra: Regionalny autobus elektryczny pokażemy w połowie dekady

Komunikacja

Setra pokazała nowe autobusy

Komunikacja

Setra pokazała nowe autobusy

Redakcja/inf. pras. 04 października 2022

Setra ma 70 lat. W Ulm pokazano piękną historię firmy [zdjęcia]

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5