PKP SA otworzyły oferty w przetargu na przebudowę dworca Gdańsk Wrzeszcz, w ramach której obiekt zostanie podwyższony i otrzyma dynamiczną formę o mocnym wyrazie. O zamówienie ubiega się siedem podmiotów.
Obecny dworzec Gdańsk Wrzeszcz powstał w latach 50. XX w. i był kilkukrotnie przebudowywany, zatracając wyraz architektoniczny i wszystkie wartościowe czy charakterystyczne elementy. Teraz obiekt zostanie ponownie przebudowany.
Celem prac, na przeprowadzenie których rozpisano przetarg, jest poprawa stanu technicznego, estetyki, poprawy ruchu i przepływu podróżnych, zwiększenie dostępności czy dostosowanie do obecnego zapotrzebowania. Założono rozbiórkę dobudówek od strony wschodniej. W obiekcie przewidziano hol główny z poczekalnią, kasy biletowe, toalety, trzy lokale usługowe oraz przejście do tunelu na perony. Obiekt będzie podwyższony – do 7,35 m. Przewidziano zwiększenie powierzchni całkowitej. Dworzec otrzyma dynamiczną formę o mocnym wyrazie. Zaplanowano wykorzystanie stali i szkła. Obiekt będzie wyróżniać się ściętym zielonym dachem. Projekt przygotowała pracownia TBi Architekci. Wizualizacje
tutaj.
We wtorek 2 marca minął termin składania ofert. Wystartowało siedem firm, z czego pięć zmieściło się w budżecie określonym na 14,572 mln zł brutto. Tym-Bud Zakład Remontowo-Budowlany z Pruszcza Gdańskiego proponuje 13,190 mln zł, MERX z Warszawy – 13,290 mln zł, konsorcjum Tysand i Firma Remonotowo-Budowlana Krupa z Gdańska – 14,378 mln zł, Zakład Usług Budowlanych z Trzemeszna – 14,484 mln zł, PBE Elbud Gdańsk – 14,545 mln zł, Kamaro z Gdańska – 16,851 mln zł, Poleko Budownictwo z Gdańska – 21,999 mln zł.
Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację prac przeznaczono 539 dni, czyli blisko 18 miesięcy. W czasie prac podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.