Tramwaje Warszawskie otworzyły dzisiaj oferty w przetargu na przedłużenie linii tramwajowej na Tarchominie do Nowodworów. Wystartowało siedem podmiotów, a ceny wahają się od 29,5 mln zł do 37,6 mln zł brutto. Wykonawca będzie miał osiem miesięcy na wybudowanie linii.
Przedmiotem ogłoszonego w październiku zeszłego roku przetargu jest budowa 1,5-kilometrowego odcinka linii tramwajowej w ciągu ulicy Światowida od pętli Tarchomin Kościelny do Strumykowej. Na trasie znajdą się dwa zespoły przystankowe – w rejonie skrzyżowań z Ordonówny i Stefanika. Torowisko powstanie w technologii bezpodsypkowej z zabudową asfaltową bądź trawiastą, powstanie też stacja trakcyjna do zasilania nowego odcinka.
Oferty złożyły wszystkie
wcześniej zaproszone podmioty. Najtańszą propozycję przedstawiło złożyło konsorcjum firm Trakcja PRKiI, Comsa i AB Kauno Tiltai z ceną 24 mln zł netto (czyli 29,5 mln zł brutto). Najdroższej linię chciałoby zbudować konsorcjum Mostostal Warszawa, Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK oraz Elektrobudowa, oferując kwotę 30,5 mln zł netto (37,6 mln zł brutto). Oferty mieszczą się w założonym kosztorysie. – Planowaliśmy przeznaczyć na realizację tego zamówienia kwotę w wysokości 50 703 307,16 zł brutto – informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Wykonawca będzie miał osiem miesięcy na realizację prac od momentu podpisania umowy. Linia w tym etapie nie będzie zakończona pętlą – trasę mają obsługiwać tramwaje dwukierunkowe. Pętlę przewidziano dopiero w ramach kolejnego etapu –
do pętli Winnica.
Inwestycja jest częścią projektu "Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru", zgłoszonego do dofinansowania unijnego. Oprócz Tarchomina, obejmuje on budowę torowiska na zachodnim odcinku ulicy Kasprzaka na Woli oraz dostawę dziesięciu tramwajów dwukierunkowych. W sumie, w ramach nowej perspektywy unijnej, Tramwaje Warszawskie
mają zamiar zrealizować cztery trasy tramwajowe oraz
kupić 120 nowych pojazdów. Pierwszy przetarg na tabor w tym roku.