Partner serwisu
Komunikacja

Siedlce kupują elektrobusy i stawiają dla nich wiatę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
24-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Siedlce kupują elektrobusy i stawiają dla nich wiatę
fot. UM Siedlce
Siedlce chcą zakupić 14 elektrobusów wraz z ładowarkami oraz zbudować dla nich wiatę postojową na terenie zajezdni MPK Siedlce. Samorząd chce sfinansować to zadanie ze środków europejskich w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.

Siedlce właśnie rozpisały duże postępowanie przetargowe na zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z budową infrastruktury do ich ładowania oraz wykonaniem wiaty i magazynu energii dla nowych pojazdów. Przedmiot przetargu ma zostać dofinansowany z nowej puli unijnych funduszy w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Warto przypomnieć, że samorząd nie pozyskał jeszcze środków z tego programu, bowiem jego wniosek został odrzucony w ramach pierwszego naboru całego programu. W związku z powyższym Siedlce zapewniły sobie możliwość unieważnienia przetargu w razie nieotrzymania środków europejskich. Można jednak zakładać, że samorząd będzie ubiegał się o wspomniane środki w ramach drugiego naboru, który właśnie ruszył.

14 autobusów o długości 12 metrów

Miasto kupuje 14 nowych autobusów klasy maxi. Ich długość ma mieścić się w przedziale 11,9-12,2 metra a całkowita pojemność pasażerska nie może być mniejsza niż 78 pasażerów. Przewidziano co najmniej 28 miejsc siedzących oraz jak największą liczbę siedzeń dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe, bez stopni wewnątrz pojazdów. W środkowej części autobusu przewidziano miejsce dla osób z niepełnosprawnością. Układ drzwi to 2-2-2.

Zamawiający dopuszcza napęd autobusów poprzez silnik centralny lub dwa silniki zamontowane w osi napędowej pojazdu, choć Siedlce preferują jeden silnik centralny. Minimalna moc jednostki napędowej to 160 kW, a minimalna moc szczytowa to co najmniej 230 kW. Magazyn energii ma mieć pojemność co najmniej 420 kWh, co ma gwarantować przejechanie minimum 260 kilometrów na jednym ładowaniu w warunkach miejskich. Magazyn energii będzie ładowany poprzez złącze plug-in.

W autobusach znajdzie się klimatyzacja, ogrzewanie oraz system monitoringu wizyjnego. Będzie również system dynamicznej informacji pasażerskiej, kasowniki biletowe.

Wraz z dostawą autobusów wykonawca musi dostarczyć jedną mobilną ładowarkę o mocy maksymalnej 43 kW.

Wiata i ładowarki

Poza tym przetarg obejmie również wykonanie wiaty parkingowej dla nowych autobusów, na dachu której znajdą się panele fotowoltaiczne do ładowania elektrobusów. Wraz z wiatą wykonawca ma wykonać ładowarki zajezdniowe - 11 dwustanowiskowych ładowarek o mocy 120 kW każda oraz magazyn energii. Wiata ma zmieścić co najmniej 28 autobusów o długości 12 metrów.

Trzecią częścią postępowania jest dostawa jednej podwójnej ładowarki plug-in, która znajdzie się na pętli przy ulicy Kurpiowskiej w Siedlcach. Moc ładowarki to co najmniej 120 kW, a sama ładowarka ma umożliwiać jednoczesne ładowanie dwóch autobusów z mocą minimum 60 kW.

600 dni na realizację zamówienia

Całość zamówienia ma zostać wykonana w ciągu 600 dni od momentu zawarcia umowy. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat wykonali co najmniej dwie dostawy fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych, a każda z nich obejmowała co najmniej 7 takich pojazdów. Ponadto wykonawca musi również wykazać, że w omawianym okresie zrealizował także dwie dostawy opiewające na co najmniej 7 stacji ładowania autobusów elektrycznych każda.
O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje cena - 60%, parametry techniczno-eksploatacyjne - 37% oraz zużycie energii - 3%.

Wśród parametrów technicznych znalazły się: umiejscowienie magazynów energii w autobusach, liczba miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi, szerokość przestrzeni pasażerskiej w tylnej części pojazdu - szerokość przestrzeni dla pasażerów na ostatnim rzędzie siedzeń, typ oraz układ silnika bądź silników, materiał konstrukcyjny ramy, szkieletu i nadwozia, sposób realizacji działań serwisowych i gwarancyjnych - dostępność serwisu oraz Zastosowane rozwiązania w zakresie konstrukcji nośnej, spełniające wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej, udzielonej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Historyczny dzień dla Siedlec

Komunikacja

Historyczny dzień dla Siedlec

Jakub Rösler 28 marca 2024

MPK Siedlce z umową na jeden przegubowiec

Komunikacja

MPK Siedlce z umową na jeden przegubowiec

Jakub Rösler 06 marca 2024

Siedlce z dwiema ofertami na dostawę jednego przegubowca

Komunikacja

MPK Siedlce kupuje nowego "przegubowca". Kto się skusi?

Komunikacja

Umowy na autobusy w Siedlcach i Beskidzkim Związku

Komunikacja

Umowy na autobusy w Siedlcach i Beskidzkim Związku

Witold Urbanowicz 01 lutego 2023

Siedlce akceptują ofertę na elektrobusy

Komunikacja

Siedlce akceptują ofertę na elektrobusy

Witold Urbanowicz 18 stycznia 2023

Zobacz również:

Historyczny dzień dla Siedlec

Komunikacja

Historyczny dzień dla Siedlec

Jakub Rösler 28 marca 2024

MPK Siedlce z umową na jeden przegubowiec

Komunikacja

MPK Siedlce z umową na jeden przegubowiec

Jakub Rösler 06 marca 2024

Siedlce z dwiema ofertami na dostawę jednego przegubowca

Komunikacja

MPK Siedlce kupuje nowego "przegubowca". Kto się skusi?

Komunikacja

Umowy na autobusy w Siedlcach i Beskidzkim Związku

Komunikacja

Umowy na autobusy w Siedlcach i Beskidzkim Związku

Witold Urbanowicz 01 lutego 2023

Siedlce akceptują ofertę na elektrobusy

Komunikacja

Siedlce akceptują ofertę na elektrobusy

Witold Urbanowicz 18 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5