Dwie firmy są zainteresowane dostawą 14 autobusów elektrycznych oraz ładowarek i banku energii dla MPK Siedlce. O zamówienie ubiegają się Solaris i Busnex, których oferty mieszczą się w budżecie miasta.
Siedlce
prowadzą spory przetarg na zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Miasto planuje pozyskanie 14 autobusów o długości około 12 metrów oraz jedenastu dwustanowiskowych ładowarek plug-in o mocy 120 kW wraz z magazynem energii. Samorząd chce też wybudować jedną ładowarkę plug-in na pętli przy ulicy Kurpiowskiej.
Długość autobusów ma mieścić się w przedziale 11,9-12,2 metra a całkowita pojemność pasażerska nie może być mniejsza niż 78 pasażerów. Przewidziano co najmniej 28 miejsc siedzących oraz jak największą liczbę siedzeń dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi.
Minimalna moc jednostki napędowej to 160 kW, a minimalna moc szczytowa to co najmniej 230 kW. Magazyn energii ma mieć pojemność co najmniej 420 kWh, co ma gwarantować przejechanie minimum 260 kilometrów na jednym ładowaniu w warunkach miejskich. Magazyn energii będzie ładowany poprzez złącze plug-in.
W postępowaniu właśnie minął termin składania ofert. Realizacją dostawy zainteresowane są dwa podmioty a więc Solaris, który wycenił dostawę na 67,158 mln złotych brutto oraz Busnex, chcący zrealizować zamówienie za 60,69 mln złotych brutto. Budżet miasta opiewa z kolei na 67,164 mln złotych brutto. Co ciekawe, w postępowaniu nie wystartował MAN, który dostarczył do Siedlec pierwsze elektrobus
y w historii miasta. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje cena - 60%, parametry techniczno-eksploatacyjne - 37% oraz zużycie energii - 3%.