Miasto Siedlce rozpisało przetarg na dostawę trzech elektrobusów klasy maxi – wraz z montażem i uruchomieniem stacji ładowania zajezdniowego. Na dostawy przeznaczono niemal rok.
Siedlce wymagają autobusów o długości 11,9-12,2 m. Każdy pojazd ma pomieścić min. 80 podróżnych, z czego co najmniej 32 na miejscach siedzących. Przewidziano miejsce na wózek. Wymagane są układ drzwi 2-2-2, otwierane do wewnątrz oraz płaska podłoga na całej długości – z wejściem na wysokości 320 mm. Pojazdy będą klimatyzowane i ogrzewane. Wymagany jest dodatkowy piec grzewczy na olej napędowy ze zbiornikiem o pojemności min. 45 l. Przewidziano porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, monitoring z nagrywaniem dźwięku, tablice informacyjne LED i LCD, kasowniki, system automatycznych zapowiedzi, żółte poręcze, okna przesuwne bądź uchylne.
W pojeździe powinien znaleźć się silnik o mocy min. 160 kW. – z ogranicznikiem prędkości do 70 km/h i funkcją odzyskiwania energii podczas hamowania. Zamawiający wymaga baterii o pojemności min. 320 kWh i pozwalającej na wykonanie jednorazowo min. 220 km przebiegu.
Zamówienie obejmuje też dwie nowe stacje ładowania plug-in na terenie zajezdni MPK – każda o mocy ładowania min. 2 x 60 kW lub min. 120 kw w przypadku ładowania na jednym stanowisku jednego autobusu. Konieczne jest też wykonanie odpowiedniej infrastruktury zasilającej, w tym stacji transformatorowej.
Termin składania ofert mija 29 listopada. Startować mogą firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały co najmniej dwie dostawy minimum dwóch (w każdej z dostaw) fabrycznie nowych autobusów z napędem elektrycznym, zgodnych co do marki, typu/modelu i długości z pojazdami oferowanymi w siedleckim postępowaniu oraz co najmniej dwie dostawy z montażem minimum dwóch (w każdej z dostaw) fabrycznie nowych stacji ładowania.
O wyborze decydują cena (60%), parametry techniczno-eksploatacyjne (37%), zużycie energii (3%). Pod uwagę brane będą umiejscowienie magazynów energii (premiowane – zabudowa na dachu), liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi, szerokość efektywna drzwi wejściowych, układ silnika (preferowany jeden silnik centralny), materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy oraz zastosowane rozwiązania spełniające wymogi homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej.
Na realizację zamówienia przeznaczono 360 dni. Zakup jest realizowany w ramach Zielonego Transportu Publicznego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.