Pierwszy pociąg metra, który Siemens wyprodukował dla Bangkoku, jest gotowy do transportu do Tajlandii. Do eksploatacji wejdzie w sierpniu 2018 r. W sumie dostarczone zostaną 22 składy. Siemens będzie też świadczył usługi serwisowe przez okres 16 lat.
Pierwszy czteroczłonowy pociąg dla metra w Bangkoku został ukończony i jest gotowy do przetransportowania do Tajlandii. Proces produkcji pociągu rozpoczął sie w kwietniu 2017 r. w Ankarze w Turcji. Czternaście miesięcy później Siemens, Bozankaya oraz BTSC (spółka transportu publicznego) mogą świętować ukończenie pierwszego składu. Pociąg ważący 140 ton pod koniec czerwca rozpocznie 6-tygodniową podróż do portu Laem Chabang w Tajlandii, gdzie przejdzie kompleksową procedurę odbiorczą w Bangkoku, w tym testy na linii zielonej metra w mieście. Od sierpnia 2018 r. pociąg będzie jeździł w ramach istniejącego systemu Skytrain (BTS) oraz na dodatkowych liniach, co pomoże zwiększyć przepustowość linii do ponad jednego miliona pasażerów dziennie.
Przestronne wnętrzaSpółki Siemens oraz Bozankaya opracowały projekt przestronnego i przyjaznego dla pasażera wnętrza. Podłoga jest pomalowana w odmienne kolory dla wejść, miejsc stojących i sekcji z siedzeniami. Specjalne ekrany oddzielające poszczególne sekcje pociągu oznaczone są logo BTS. W każdej sekcji znajduje się siedem siedzeń. Miejsca na wózki są oznaczone piktogramami na podłodze. W sekcji stojącej znajdują się również ławki.
fot. Siemens– Innowacyjna konstrukcja pociągu pozwala jednocześnie zabrać więcej pasażerów, przy mniejszym zużyciu energii. Cztery pary drzwi na każdej ze stron pojazdu umożliwiają szybkie wsiadanie i wysiadanie, zmniejszając przestoje na stacjach i tym samym zwiększając wydajność całego systemy – tłumaczy Sabrina Soussan, dyrektor w Siemens Mobility Division.
Każde drzwi są oznaczone w nowy, dynamiczny i nowoczesny sposób. Dzięki tradycyjnym kolorom BTS, niebieskiemu i czerwonemu, nowy pociąg nawiązuje do poprzednich wzorów. Logo BTS znajduje się również na drzwiach awaryjnych. Oświetlenie ledowe jest częścią wykończenia wnętrza kabiny. Każdy element może świecić w dwóch trybach, i może zmieniać kolor z białego na czerwony, w zależności od kierunku jazdy.
16-letni serwisBTSC złożyło zamówienie w konsorcjum Siemensa i Bozankaya na zbudowanie i dostarczenie 22 czteroczłonowych pociągów metra w maju 2016 roku. Kontrakt obejmuje także 16-letni serwis wózków, trakcji, systemów hamulcowych i zapasowych jak również zarządzanie projektem, pracami inżynieryjnymi i projektowymi.
Inwestycja jest częścią inicjatywy BTSC mającej na celu zapewnienie większej ilości pociągów na linii zielonej oraz jej przedłużeniom na wschód i północ. Pociągi charakteryzują się maksymalną prędkością 80 km/h, oferują 112 miejsc siedzących oraz 1460 stojących przy maksymalnym obciążeniu. Oprócz pociągów, Siemens dostarczy również system elektryfikacyjny dla linii zielonej metra.
fot. Siemens
fot. Siemens