Siemens buduje w Kopenhadze trasę tramwajową, nazywaną tam lekką koleją, pod tak zwany klucz. Nowa linia połączy dzielnice Lyngby na północy i Ishøj na południu obszaru metropolitalnego. Łącznie nowy system będzie miał 28 km. Właśnie dostarczany jest pierwszy pojazd do jego obsługi.
Siemens, we współpracy z Per Aarsleff A/S, generalnym wykonawcą infrastruktury ogólnej, buduje sieć lekkiej kolei w Kopenhadze i obszaru metropolitalnego. Kontrakt zakłada dostarczenie łącznie 29 czteroczłonowych tramwajów Avenio (skorzystano z prawa opcji na dwa dodatkowe pojazdy), budowę sieci trakcyjnej, sygnalizacji, dostarczenie wyposażenia zajezdni, a także zarządzenie i integrację całego systemu. Kontrakt jest projektem "pod klucz". Zlecenie obejmuje również 15 lat obsługi serwisowej. Prace budowlane rozpoczęły się w 2018 roku. Uruchomienie systemu planowane jest na rok 2025.
System lekkiej kolei będzie miał 28 km długości i 29 przystanków. Nowa linia połączy dzielnice Lyngby na północnych przedmieściach Kopenhagi oraz Ishøj, znajdującą się peryferiach na południu miasta. Jak przyznaje Siemens, właśnie osiągnięto kolejny kamień milowy w realizacji projektu. – Dostawę pierwszego pojazdu Avenio w wyjątkowej jasnozielonej malaturze. Wkrótce będziemy mogli go w pełnej krasie zaprezentować szerszemu audytorium wraz z nowoczesnym centrum utrzymania – podkreśla Marcin Górecki, rzecznik prasowy Siemens Mobility Polska.
– Pierwszy Avenio LRV przybył na lawecie krótko po zmroku 23 sierpnia. Przybył z Centrum Testowego i Walidacyjnego Siemensa w Wegberg-Wildenrath. Pojazd odbył 800-kilometrową podróż, która obejmowała także przeprawę promem z Puttgarden do Rødby – informuje Hovedstadens Letbane. Jak informuje operator kolei aglomeracyjnej w Kopenhadze, obecnie w produkcji jest 13 pojazdów Avenio LRV. Będą dostarczane w odstępach 3-tygodniowych. – Pierwszy pojazd musi teraz przejść szereg testów w centrum utrzymania, zanim wiosną 2024 r. trafi na jazdy próbne – podkreśla Hovedstadens Letbane.
Każdy tramwaj Avenio LRV będzie oferował 64 miejsca siedzące i 199 miejsc stojących. Pojazd będzie miał długość 37 metrów i szerokość 2,65 metra oraz zostanie wyposażony w sześć dwuskrzydłowych drzwi po każdej stronie. Avenio będzie mogło poruszać się z prędkością 70 km/h. Wystrój wnętrza i nadwozia nowego LRV wykorzystuje kolor jasnozielony, który jest odzwierciedleniem korporacyjnego motywu Hovedstadens Letbane (kolej aglomeracyjna Kopenhagi). Barwa ta ma nawiązywać do strategii firmy na rzecz przyszłości przyjaznej dla środowiska.
Linia będzie wiodła wzdłuż obwodnicy Ring 3 i zastąpi komunikację autobusową. Głównym założeniem przyświecającym budowie sieci lekkiej kolei w rejonie Kopenhagi jest rozwój przedmieść miasta i połączenie ich z centrum stolicy. Oczekuje się, że nowy system będzie obsługiwał od 13 do 14 milionów pasażerów rocznie i 44 tys. dziennie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.