Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Siemens Mobility dostarczy dodatkowe 22 pociągi metra do Monachium

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
02-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

Operator transportu publicznego w Monachium, Stadtwerke München (SWM), podpisał umowę z Siemens Mobility na dostawę 22 sześciowagonowych pociągów metra C2. Dostawa planowana jest w 2022 r. Łącznie Siemens Mobility dostarczy do monachijskiego metra aż 67 pociągów C2.

Kontrakt jest realizacją drugiej opcji z umowy sprzed 10 lat. W 2010 r. podpisano kontrakt na dostawę pierwszych 21 sześciowagonowych pociągów metra C2, a sześć lat później uruchomiono pierwszą opcję na kolejne 24 pociągi. Podpisana w 2020 r. to druga i ostatnia opcja rozszerzania metra od Siemens o dodatkowo 22 sztuki.

– Dzięki nowym pociągom C2 stale odmładzamy nasz tabor. Dla naszych pasażerów oznaczać to będzie przede wszystkim więcej przestrzeni i większy komfort. W ciągu najbliższych dziesięciu lat chcemy wycofać z eksploatacji wszystkie stare pociągi A i B i eksploatować nasz system metra wyłącznie przy użyciu nowoczesnych, wysokowydajnych pociągów. Oznacza to, że możemy dodać do pociągów około 5.000 dodatkowych miejsc bez wprowadzania większej częstotliwości – powiedział Ingo Wortmann, dyrektor zarządzający SWM.

– Nowe pociągi C2 przyczyniają się do trwałego wzrostu wartości w całym ich cyklu życia oraz do zwiększenia komfortu podróżowania. Cieszymy się, że jesteśmy znacząco zaangażowani w rozwój lokalnego transportu publicznego w naszym rodzinnym mieście – powiedziała Sabrina Soussan, dyrektor generalny Siemens Mobility.

Nowe pociągi C2 wyróżniają nową technologią oświetlenia LED oraz łatwiejszym wizualnym wyróżnieniem otwieranych i zamykanych drzwi poprzez kolorowe paski świetlne LED na krawędziach drzwi. Dodatkowo pociągi C2 są bardziej pojemne – każdy z nich może przewieźć 940 pasażerów. Pociągi C2 są także efektywne energetycznie, a materiały w 97% nadają się do recyklingu.

Nowe pociągi wejdą do eksploatacji w 2022 r. i będą jeździły po miejskich liniach metra U3 i U6, podobnie jak inne używane już pociągi C2. Planowana jest również eksploatacja na innych liniach.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Przestrzeń

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Witold Urbanowicz 02 sierpnia 2023

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Przestrzeń

Pół wieku metra w Monachium

Przestrzeń

Pół wieku metra w Monachium

Artur Bogdanowicz 19 października 2021

Zobacz również:

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Przestrzeń

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Witold Urbanowicz 02 sierpnia 2023

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Przestrzeń

Pół wieku metra w Monachium

Przestrzeń

Pół wieku metra w Monachium

Artur Bogdanowicz 19 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5