Siemens na rynku transportowym kojarzony jest w Polsce głównie jako dostawca (wraz z Newagiem) wagonów metra dla Warszawy. Ale realizuje też dostawę systemów do organizowania ruchu w miastach, dzięki czemu w kilku z nich zmniejszyły się korki. Rozmawiamy o tym z Jackiem Fink-Finowickim, z Siemens Mobility.
Siemens Mobility realizował kontrakty m.in. dla Rzeszowa, Poznania i Białegostoku. Dzięki budowie kompleksowego systemu zarządzania ruchem w mieście udało się przyspieszyć pojazdy komunikacji miejskiej, poprawiła się też płynność ruchu aut i to bez przebudowy ulic czy skrzyżowań.
– Siemens oferuje różne elementy technologiczne, dzięki którym można złożyć kompleksowy system odpowiedzialny za ruch w mieście. Im bardziej kompleksowy system wybierzemy, tym więcej zyskamy. Im bardziej pójdziemy w kierunku energooszczędności, tym większe osiągniemy finansowe oszczędności, a takie systemy, zarówno w np. oświetleniu, jak i w tramwajach oferuje Siemens Mobility – mówi Jacek Fink-Finowicki, inżynier projektu w Siemens Mobility.
Ostatnie targi w Amsterdamie pokazały, że Siemens ma chrapkę także na nowe segmenty mobilności. Na przykład: we współpracy z portugalską firmą Orbita Siemens przygotował kompleksowy system wypożyczalni, który już działa w Lizbonie.
Siemens Mobility wciąż chce rozwijać swoją działkę tramwajową (w Polsce tramwaje Combino jeżdżą w Poznaniu). Ostatnio Siemens rozpoczął testy tramwaju autonomicznego w Ulm. Piszemy o tym
tutaj.