Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Siemens: Tramwaje Warszawskie oczekiwały konkretnej konstrukcji, a nie osiągów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
19-12-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Powtórzony przetarg Tramwajów Warszawskich na dostawy do 213 nowych tramwajów zaskoczył relatywnie dużą liczbą nieważnych ofert bądź informacji o niezłożeniu oferty. Jedną z firm, która wysłała kopertę, ale bez oferty jest Siemens Mobility. – Rozważaliśmy możliwość modyfikacji Avenio. Niestety szczegółowe zapisy odnośnie konstrukcji, a nie osiągów pojazdów, spowodowały, że zmiany te musiałyby być bardzo głębokie – wyjaśnia Witold Gadoś, dyrektor projektu pionu taborowego w spółce Siemens Mobility.

Niedawno Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w powtórzonym przetargu na dostawy do 213 nowych tramwajów. W postępowaniu wpłynęło w sumie pięć ofert, ale tylko trzy z nich zawierały ofertę. W dodatku konsorcjum Stadler i Solaris Tram – jeden z podmiotów, który zdecydował się wystartować – złożyło świadomie nieważną ofertę. – Jesteśmy gotowi dostarczyć pojazd zgodny z oczekiwaniami zamawiającego, jednak w terminach dłuższych niż wyznaczone w postępowaniu – wyjaśniała Marta Jarosińska z firmy Stadler.

Kopertę, ale bez oferty, złożył Siemens Mobility. Zawierała ona powody niezłożenia oferty oraz folder z prezentacją i przedstawieniem oferowanych przez firmę produktów. – Siemens Mobility rozważało możliwość modyfikacji 4-członowego tramwaju Avenio tak , by sprostać wymogom specyfikacji technicznej – mówi Witold Gadoś, dyrektor projektu pionu taborowego w Siemens Mobility. Podobne tramwaje producent dostarczy m.in. do Bremy. Jak zapewnił producent w piśmie skierowanym do Tramwajów Warszawskich pojazdy te uwzględniają cały cykl życia produktu – dlatego też są oszczędne pod względem zużycia energii oraz nakładów na utrzymanie w czasie eksploatacji. Siemens podkreśla też fakt wysokiego współczynnika rekuperacji czy unikalnej konstrukcji wózków, oszczędzających torowiska.

Siemens, po analizie zapisów specyfikacji zamówienia Tramwajów Warszawskich, uznał, że dostosowywanie Avenio do szczegółowych wymogów przetargu mija się z celem. – Niestety szczegółowe zapisy odnośnie konstrukcji, a nie osiągów pojazdów, spowodowały, że zmiany te musiałyby być bardzo głębokie. Tak dalekie zmiany w konstrukcji przełożyłby się na zwiększenie kosztów konstrukcji i czasu jej dopracowywania przy jednoczesnym pogorszeniem funkcji pojazdu. Chcąc dochować wierności idei oferowania produktów najwyższej jakości, zdecydowaliśmy się nie proponować Tramwajom Warszawskim niesprawdzonych prototypów opisanych w specyfikacji technicznej przetargu – komentuje Gadoś.

Ostatecznie o zamówienie rywalizują więc Huyndai oraz Pesa, przy czym w budżecie zamawiającego mieści się jedynie koreańska oferta. W tej chwili trwa formalna analiza ofert pod kątem m.in. spełniania warunków przetargu i zgodności ze specyfikacją zamówienia. O wyborze zdecydują cena (64%), rozwiązania techniczne (14%), zużycie energii (12%), ograniczenie emisji hałasu (4%), plan utrzymania tramwaju (4%) oraz okres gwarancji (2%). W tej chwili za faworyta uchodzi Hyundai – o ile oczywiście producent dopełnił wszelkich formalności. Gdyby zwyciężyć miała Pesa, Tramwaje Warszawskie – przy realizacji pełnego zamówienia z opcją – musiałyby znaleźć w swoim budżecie dodatkowe pół miliarda złotych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Komunikacja

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Jakub Rösler 17 września 2023

DSDiK wybrała wykonawcę rewitalizacji linii do Karpacza

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Pomorze Zachodnie 17 września 2023

Zobacz również:

Niemcy: Siemens z kontraktem na 57 Desiro HC i Mireo

Komunikacja

Niemcy: Siemens z kontraktem na 57 Desiro HC i Mireo

inf. pras oprac. JM 24 listopada 2021

Pozostałe z wątku:

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Komunikacja

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Jakub Rösler 17 września 2023

DSDiK wybrała wykonawcę rewitalizacji linii do Karpacza

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Pomorze Zachodnie 17 września 2023

Zobacz również:

Niemcy: Siemens z kontraktem na 57 Desiro HC i Mireo

Komunikacja

Niemcy: Siemens z kontraktem na 57 Desiro HC i Mireo

inf. pras oprac. JM 24 listopada 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5