Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Skarżysko Kamienna: Przejście podziemne zamiast kładki? Tak, jeśli będą środki z RPO

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Skarżysko Kamienna: Przejście podziemne zamiast kładki? Tak, jeśli będą środki z RPO
fot. PKP PLKKładka na stacji Skarżysko Kamienna
PKP PLK ogłosiły ponowny przetarg na przebudowę głównej stacji w Skarżysku. Tym razem – w odróżnieniu od poprzedniego postępowania, unieważnionego z powodu zbyt drogich ofert – prace przy peronach nr 1 i 2 przewidziano tylko jako opcję dodatkową. Z dokumentów wynika jednak, że inwestycji może w ogóle nie być, jeśli nie uda się pozyskać na nią funduszy unijnych.

Efektem prac ma być powstanie tunelu dla pieszych i rowerzystów pod torami w obrębie dworca. Przejście podziemne ma zastąpić w roli dojścia na perony obecną kładkę. Wraz z nią zostaną zlikwidowane także położone pod nią punkty usługowe. Ważną częścią zadania będzie przebudowa położonej bezpośrednio przy wylocie przejścia części peronu nr 3 – powodem, jak precyzuje zamawiający, jest konieczność „dostosowania do docelowego peronu, przebudowywanego obecnie w ramach innego kontraktu”. W programie funkcjonalno-użytkowym wymieniono także trzy rozjazdy i szereg torów, na których mają zostać przeprowadzone roboty.

PKP PLK zastrzegły sobie prawo złożenia dwóch zamówień opcjonalnych. Pierwsze z nich obejmuje przebudowę peronu nr 1, korektę układu torowego (likwidacja jednego z rozjazdów) i dodatkowe prace związane z budową i przebudową układu pieszo-drogowego. W zakres drugiego wchodzi przebudowa peronu nr 2 oraz rozbiórka istniejącego i budowa nowego budynku dyżurnego ruchu peronowego. Rozebrany miałby wtedy zostać także osobny budynek, należący do PKP SA. Dodatkowy zakres może zostać zrealizowany, jeśli oferty okażą się odpowiednio niższe od kosztorysu. Priorytet ma w takim wypadku otrzymać opcja nr 2.

Przetarg ma formę aukcji elektronicznej i formułę „Projektuj i Buduj”. 90% kryterium udzielenia zamówienia będzie stanowiła cena, a 10% – ewentualne skrócenie terminu. Chętni do udziału w postępowaniu muszą wpłacić 366 tysięcy złotych wadium. Termin składania ofert upływa 4 października.

Sama inwestycja jest jednak uzależniona od pozyskania funduszy europejskich. Środki unijne, z których zadanie ma być współfinansowane, mają pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Jeśli jednak starania PKP PLK o ich przyznanie zakończą się niepowodzeniem, spółka zastrzega sobie prawo do unieważnienia przetargu. Warto przypomnieć, że poprzednie postępowanie – obejmujące zarówno tunel, jak i przebudowę peronów w części obowiązkowej – zostało unieważnione w marcu z powodu przekroczenia kosztorysu przez oferty. Oprócz tego niedawno PKP SA podpisały umowę na przebudowę skarżyskiego budynku dworcowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5