W Skarżysku-Kamiennej podpisano preumowę na dofinansowanie budowy tunelu pieszo–rowerowego pod tamtejszą stacją kolejową. Dziś podróżni i mieszkańcy miasta korzystają z mniej wygodnych kładek.
Projekt „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna” będzie realizowany przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Tunel ma powstać do końca 2020 r. W tym tygodniu w mieście podpisano preumowę.
Całkowita jego wartość wynosi 45 milionów złotych. Dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego stanowi 85 procent wydatków kwalifikowalnych, to ponad 31 milionów złotych. Pozostałe 15 proc. wartości inwestycji wraz z kosztami niekwalifikowalnymi to koszt, który poniesie PKP PLK S.A.
Tunel pieszo-rowerowy (o długości ok. 127 m i ponad 6 m szerokości przejścia wewnątrz tunelu i 2,70 m wysokości) powstanie pod torami. Rowerzyści będą się mogli nim dostać w okolice dworca i na południową stronę miasta, do dzielnicy Kamienna. Ponadto z tunelu będzie dostęp do każdego z peronów. Na perony 2. i 3. będzie można dostać się schodami albo windą, a na peron pierwszy dodatkowo pochylnią.
Poprawa układu komunikacyjnego w mieście wiąże się nie tylko z realizacją projektu dotyczącego budowy tunelu. Kolejnym etapem poprawy zintegrowanego układu komunikacyjnego, który realizować będzie m.in. powiat skarżyski, będzie budowa wiaduktu nad linią kolejową Warszawa – Kraków wraz z przebudową układu komunikacyjnego.