Powoli w decydującą fazę wchodzi inwestycja związana z przedłużeniem linii 250 SKM Trójmiasto do nowego przystanku Gdańsk Śródmieście. Położono już m.in. jeden tor na całym odcinku pomiędzy Gdańskiem Gł. i nowym przystankiem.
Jak informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w SKM, stan zaawansowania prac związanych z tym projektem jest następujący:
- Wykonano wszystkie rozbiórki niezbędne dla inwestycji (schron, peron, tory);
- Przebudowano dwa tory (nr 9 i 11) na stacji Gdańsk Główny – dostosowano dzięki temu połączenia torowe do nowego układu torów przedłużonej linii 250, wykonano znaczną część nowych torów 501 i 502 (szlakowych) w obrębie stacji Gdańsk Gł., wykonano przejścia rozjazdowe pomiędzy torami 501 i 502 oraz pomiędzy innymi torami SKM, a także torami PLK;
- Ułożono konstrukcję toru 502 (w kierunku Gdańska) od Gdańska Gł. do Gdańska Śródmieścia, a także ułożono konstrukcję toru 501 (w kierunku Gdyni) na wysokości peronu Śródmieście;
- Wykonano konstrukcję peronu wraz z konstrukcją wiaty na peronie 3 na stacji Gdańsk Główny; na tym peronie (który w związku z przedłużeniem linii 250 stanie się peronem „wyspowym”) zamontowano także urządzenie dźwigowe w szybie windowym.
- Wykonano konstrukcję peronu na przystanku Gdańsk Śródmieście i część konstrukcji wiaty na peronie Gdańsk Śródmieście, a także pasarelę („półpiętro” pomiędzy peronem SKM i wiaduktem w ciągu al. Armii Krajowej, gdzie zatrzymują się tramwaje) przy nowym peronie. Gotowy jest już także budynek obsługi peronu, wraz z tynkami i stolarką.
Trwa budowa toru 501 od Gdańska Głównego do Gdańska Śródmieścia, budowa toru nr 7 na stacji Gdańsk Główny, ułożenie pozostałej nawierzchni na peronach, wykonanie poszycia wiat (na ukończeniu jest konstrukcja wiaty na peronie Śródmieście), prace instalacyjne w budynku obsługi i budowa sieci trakcyjnej.
Zakończenie inwestycji planowane jest na grudzień. Władze SKM wstępnie planują, iż po otwarciu nowego peronu zdecydowana większość pociągów będzie kursować w wydłużonej relacji do i ze Śródmieścia. Wyjątkiem będą najprawdopodobniej jedynie niektóre pociągi nocne oraz składy „specjalne”, kursujące do przystanku Gdańsk Stadion Expo.