Skoda Electric poinformowała o dwóch dostawach trolejbusów. Słowacki Preszów zyska dziesięć pojazdów, które trafią tam na zasadzie opcji z poprzedniego zamówienia. Z kolei do Opawy trafi pięć nowych trolejbusów. W obu przypadkach pudła pojazdów dostarczy SOR.
W Preszowie chodzi o rozszerzenie zamówienia z 2016 r. Za 130 mln koron, czyli ok. 22 mln zł miasto zyska cztery trolejbusy 30Tr i sześć przegubowych trolejbusów Tr31. Szef sprzedaży w Skodzie Petr Kasencak zapewnia, że pojazdy trafią tam jeszcze w tym roku.
Z kolei czeska Opawa zamówiła pięć niskopodłogowych pojazdów Tr32. One również powinny zostać dostarczone do końca roku. Dostawca zarobi za nie 57 mln koron, czyli ok. 9,8 mln zł.
W obu przypadkach zewnętrzną konstrukcję pojazdu dostarczy SOR. Rynek trolejbusowy jest skomplikowany. Bardzo często firmy jednocześnie ze sobą rywalizują i współpracują. Skoda, która jest jednym z największych producentów napędów trolejbusowych, czasem konstruuje pojazdy całkowicie na własną rękę, ale częściej współpracuje w tym zakresie z innymi producentami. Czeska firma dostarcza podwozie i napęd elektryczny, a producent autobusów jest odpowiedzialny za konstrukcję pojazdu. Wiele trolejbusów na rynku czeskim i słowackim zostało w ten sposób wspólnie dostarczonych przez Skodę i Solarisa.
We wspomnianych dwóch miastach współpracującą firmą jest SOR. W Preszowie to po prostu dwie firmy, które skonstruowały trolejbusy z pierwotnego zamówienia i są tam z powodzeniem używane. W Opawie również Skoda Tr32 SOR są używane (jeździ ich 10), ale na tamtejszych ulicach można też spotkać trolejbusy Skoda 26Tr Solaris, a także Solarisy Trollino 12.