Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Skoda pokazuje koncepcję pociągu metra dla Warszawy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Skoda pokazuje koncepcję pociągu metra dla Warszawy
wiz. Skoda
Wszelkie skargi i odwołania w warszawskim przetargu na dostawy do 45 nowych pociągów metra zostały oddalone, co otwiera Metru Warszawskiemu drogę do podpisania umowy ze zwycięską Skodą. Czeski producent pokazał właśnie koncepcję pojazdu dla stolicy Polski. To nie jest jednak jeszcze zatwierdzona i pewna wersja wyglądu pociągów.

Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na dostawy do 45 nowych pociągów w czerwcu zeszłego roku. Wygrała go Skoda, która zaoferowała 1,308 mld zł netto, pokonując cztery inne firmy. W tym tygodniu ostatecznie oddalone zostały wszelkie odwołania i skargi. – Rozpoczynamy proces zmierzający do podpisania umowy – mówiła Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Z takiego obrotu sprawy cieszy się Skoda. – Cieszę się, że po długim postępowaniu administracyjnym i sądowym zostaliśmy potwierdzeni jako zwycięzca przetargu na dostawę pociągów do Warszawy. Potwierdzono, że nasza oferta była najlepsza. To przełomowy kontrakt na miejskie pojazdy szynowe – warszawski przetarg był jednym z największych w Europie, ale na decyzję czekaliśmy ponad dwa lata. Warszawa będzie mogła się pochwalić nowoczesnymi pojazdami metra o pojemności do 1500 osób. Nasze najnowsze produkty będą obecne w ósmej stolicy Unii Europejskiej – mówi Petr Brzezina, prezes zarządu i prezes grupy transportowej Škoda.

Škoda Transportation zapewnia, że przy projekcie współpracowała z polskimi uniwersytetami i biurami projektowymi, takimi jak EC Engineering. – Cieszę się, że tym zamówieniem umacniamy naszą pozycję na rynku polskim – dostarczaliśmy już tramwaje do Wrocławia. Nowe sześciowagonowe pociągi do Warszawy będą w pełni klimatyzowane. Pudło wagonu będzie aluminiowe, a długość jednego z wagonów wyniesie około dwudziestu metrów. Całkowita długość składu to 118,2 m. Projekt wnętrza przedziału pasażerskiego – układ, wybór materiałów, kształt i kolorystyka - został opracowany z myślą o stworzeniu komfortowego środowiska zarówno dla pasażerów, jak i maszynisty – mówi Zdeněk Majer, członek zarządu i starszy wiceprezes ds. biznesowych. Wkrótce jednak producent skorygował tę wypowiedź: usunięto wzmiankę o klimatyzacji. Warto przy tym dodać, że specyfikacja zamówienia nie zawierała wymogu klimatyzacji w przedziale pasażerskim – w pociągach miała być zastosowana wentylacja mechaniczna.

Trzeba podkreślić, że zaprezentowany przez producenta szkic to na razie luźna, nieobowiązująca koncepcja, gdyż kontrakt nie jest jeszcze popisany. – O ostatecznym wyglądzie pojazdu decyduje zamawiający po stosownych konsultacjach z zarządzającym transportem. Decyzje w tym zakresie będą podejmowane po podpisaniu umowy i przedstawieniu przez producenta projektów – odkreśla Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. 

Na realizację całego zamówienia przewidziano 53 miesiące. Pierwszy pociąg, zgodnie z przetargiem, powinien zostać dostarczony w ciągu 20 miesięcy od zawarcia umowy. Przekazanie terminowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu powinno nastąpić do końca 23 miesiąca od dnia podpisania umowy. Dodatkowo w ciągu 30 miesięcy od daty podpisania umowy Metro Warszawskie będzie mogło podjąć decyzję o rozszerzeniu zamówienia o kolejne 8 składów.


mat. Skoda

AKTUALIZACJA 15.10.2019 r.: Skoda dokonała korekty słów członka zarządu Zdenka Majera zawartych w pierwszym komunikacie. Usunięto wzmianki o pełnej klimatyzacji w pociągu. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5