Odpowiedź na nową rzeczywistość po pandemii może stanowić rozwój usług mobilnych. Odnotowaliśmy zmniejszony ruch, ale z drugiej strony – większe zainteresowanie współpracą ze strony przewoźników i organizatorów transportu – mówił na Kongresie Transportu Publicznego Inteligentnego Miasta dyrektor ds. sprzedaży i marketingu oraz członek zarządu SkyCash Poland Piotr Bochenek. Firma stara się też różnicować swoją ofertę, zachowując dominujący udział biletów komunikacji miejskiej i opłat za parkowanie.
Po ogłoszeniu lockdownu wielu użytkowników systemu transportowego (zarówno pasażerowie transportu zbiorowego, jak i kierowcy) zaczęło starać się korzystać z wszelkiego rodzaju zabezpieczeń. Na przykład opłaty za parkowanie zaczęły być wnoszone częściej przy pomocy aplikacji, a mniej – za pośrednictwem parkomatów. Takie same zmiany zaszły w zakresie kanałów sprzedaży biletów SkyCash dokłada starań, by wspierać ponad 3 miliony swoich użytkowników w takich zabiegach. – Realizujemy blisko 120 tys. transakcji mobilnych dziennie. Po zniesieniu części restrykcji zauważyliśmy bardzo duże przyrosty tych liczb – zaznaczył Bochenek.
Jedną z widocznych już konsekwencji pandemii jest bardzo intensywny rozwój transakcji bezgotówkowych, w tym – płatności online. – Wychodzimy temu naprzeciw. Mimo zatrzymania gospodarki coraz więcej miast zgłasza się do nas z propozycjami współpracy. Obsługujemy dziś ponad 120 stref płatnego parkowania publicznych i prywatnych. Co ciekawe, zapytania w sprawie obsługi SPP otrzymujemy od coraz mniejszych ośrodków – podkreślił przedstawiciel SkyCash. W czasie pandemii udało się pozyskać 18 nowych SPP. Taki sam trend jest widoczny w zakresie dystrybucji biletów komunikacji miejskiej – ich kupno za pośrednictwem SkyCash stało się możliwe w czterech kolejnych miastach. – Płatności za bilety jednorazowe to już standard. Coraz więcej miast chce jednak oferować drogą elektroniczną także bilety okresowe – uzupełnił.
Operator odnotował też dynamiczny rozwój usług dla kolei. – Lada dzień do przewoźników, których bilety można kupować w naszej aplikacji, dołączy Leo Express – zapowiedział Bochenek. SkyCash chce oferować także sprzedaż biletów na przewozy międzynarodowe. Rosnącym zainteresowaniem użytkowników cieszą się również autokarowe bilety międzymiastowe – tu nowo dodanym przewoźnikiem jest małopolski Szwagropol. Firma jest otwarta na współpracę z kolejnymi podmiotami. – Decyzja należy do przewoźników i organizatorów. Jeśli są gotowi na zmiany, zapraszamy do rozmów. Mamy indywidualne warunki współpracy z każdym klientem – podkreślił przedstawiciel operatora.
SkyCash umożliwia także pobór opłat za przejazd niektórymi odcinkami autostrad. – Uruchomiliśmy videotolling na dwóch płatnych odcinkach A1, a także na obsługiwanej przez Stalexport Autostradzie Małopolskiej (A4). Polegają one na weryfikacji numeru rejestracyjnego pojazdu oraz dokonanie płatności w naszej aplikacji – poinformował członek zarządu firmy. Na A4 dla użytkowników SkyCash wyznaczono specjalny pas, w przypadku A1 trwa przygotowywanie takiego rozwiązania.
Zmniejszenie w okresie lockdownu ruchu na rynku transportowym skłoniło SkyCash do poszerzenia oferty. Choć główną jej częścią pozostały bilety komunikacyjne, za pośrednictwem platformy można teraz wykupić abonamenty Netfliksa, Spotify czy kupony do Allegro. – Szybko zareagowaliśmy na potrzeby użytkowników. Coraz więcej osób korzysta z subskrypcji, będących alternatywą dla kina czy teatru – uzasadniał taką decyzję Bochenek.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.